شناسه خبر : 43718

اختصاصی چابک آنلاین؛

درآمد عملیاتی آسان پرداخت پرشین ۲۶ درصد رشد کرد

درآمد عملیاتی آسان پرداخت پرشین  26 درصد رشد کرد

درآمد عملیاتی شرکت آسان پرداخت پرشین تا پایان شهریور سالجاری با ۲۶ درصد رشد به ۴۶۳۷ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی 3680 میلیارد تومانی این شرکت در مدت مشابه سال ماقبل حدود 957 میلیارد تومان رشد داشته است.

گروه شرکت آسان پرداخت پرشین و شرکت های فرعی آن شامل کاغذ و رول آرتا پرشیان، شرکت خدمات مسافرتی هیلدا سیر، شرکت تجارت آسان ساز نگین، شرکت آسان پرداز توسن، شرکت نگین آتیه آندیا و شرکت نگین رایان ساتراپ است.

شرکت آسان پرداخت پرشین سال 88 با نام الوان تجارت پرشین تاسیس شد و سال 89 نام شرکت به آسان پرداخت پرشین تغییر یافت.

سهام شرکت آسان پرداخت پرشین سال 95 با نماد "آپ"  و سرمایه  هزار میلیارد ریالی در بورس عرضه شد و اکنون با سرمایه 555 میلیارد تومانی مشغول به فعالیت است. 

شرکت آسان پرداخت پرشین در صنعت پرداخت الکترونیکی فعالیت می کند.

درحال حاضر، 17 شرکت در صنعت رایانه در بورس اوراق بهادار قرار دارند که از این تعداد 12 شرکت در طبقه مشاوره و تهیه نرم افزار جای دارند.

از بین شرکت های حاضر در این طبقه، تنها 5شرکت از نظر ماهیت فعالیت مشابه آسان پرداخت بوده و به عنوان رقبای اصلی این شرکت شناخته می شوند.

قابل توجه آنکه درآمد عملیاتی آپ در شش ماهه نخست سالجاری از محل فروش و ارائه خدمات بوده است.

درآمد حاصل از فروش تنها از محل فروش پین و اعتبار به مبلغ 4258 میلیارد تومان  بوده و بیشترین درآمد از محل ارائه خدمات به درآمد کارمزد شاپرکی به مبلغ 259 میلیارد تومان اختصاص یافت.

گزارش ها نشان می دهد که سود خالص آپ تا پایان شهریور ماه سالجاری به 71 میلیارد تومان رسیده است و سود پایه هر سهم این شرکت نیز 128 ریال بوده است.

در سالجاری صنعت پرداخت الکترونیک همچنان روال گذشته خود را طی کرده و کماکان به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام اقتصادی کشور ایفای نقش کرده است. 

مهمترین تغییر و تحول رخ داده در صنعت ، مرتبط با اصلاح نظام کارمزد بوده که در اواخر بهار و اوایل تابستان  پس از ده سال اجرایی شد.

درحال حاضر بیش از 20 هزار کسب و کار مختلف، درگاه پرداخت اینترنتی آپ را برای سایت و اپلیکیشن خود

انتخاب کرده اند.

شرکت آسان پرداخت پرشین در نیمه نخست سالجاری 20 میلیارد تومان بابت تبلیغات و آگهی هزینه کرده است.

 

ارسال نظر