شناسه خبر : 48859

نقشه حریم گسل های تمامی شهرها تا پایان امسال به اتمام می رسد

نقشه حریم گسل های تمامی شهرها تا پایان امسال به اتمام می رسد

رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته نقشه حریم گسل های تمامی شهرهای تا پایان امسال تهیه و به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علی بیت اللهی، رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، با بیان اینکه طبق قانون جهش تولید مسکن و با توجه به روند تولید مسکن در شهرهای مختلف باید نقشه گسل تمامی شهرهای کشور تهیه شود گفت: در حال حاضر با توجه به ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور و با توجه به الحاق اراضی در شهرهای مختلف نقشه گسل حریم تمامی شهرها در حال آماده شدن است.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای دولت سیزدهم نقشه حریم تمامی شهرها در حال آماده شدن است و  حریم گسل 6شهر تا به امرو آماده و به شورایعالی شهرسازی و معماری ارائه شده است.

او اظهار کرد: برداشت‌های میدانی در حال انجام بوده و در برنامه است تا پایان امسال نقشه حریم گسلی تمامی شهرها تمام و با تصویب در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شود.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در بخش زلزله و کاهش مخاطرات آن، علاوه بر تهیه و تدوین نقشه‌های گسلی حریم شهرها، کارهای کارشناسی و ارائه استعلام از سایت‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در خصوص مخاطرات زلزله و فرونشست و سایر انجام می‌دهد.

 بیت الهی توضیح داد: تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ارومیه، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز به اتمام رسیده است و در انتظار تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد.

وی یادآور شد: در سنوات گذشته نیز حریم گسلی ۶ شهر تهران، مشهد، کرج، تبریز، زنجان و کرمان با حمایت مالی معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در سال‌های گذشته تهیه، مصوب و ابلاغ شد.

 

ارسال نظر