شناسه خبر : 47095

آماده‌باش ۳ هزار آتش‌نشان تهرانی در چهارشنبه آخر سال

آماده‌باش ۳ هزار آتش‌نشان تهرانی در چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش ۳ هزار آتش‌نشان در شهر تهران برای چهار شنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از آماده‌باش ۳ هزار آتش‌نشان در شهر تهران برای چهار شنبه آخر سال خبر داد و گفت: توصیه می‌کنیم والدین در چهارشنبه‌سوری فرزندان خود را به تنهایی روانه خیابان نکنند، در سال‌های گذشته مواردی داشتیم که کودک ۴ ساله تنها در خیابان دچار حادثه شده است.

محمدی از راه‌اندازی پویش نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک خبر داد و گفت: امسال پویشی با عنوان «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» در تهران و ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شده و تمامی تدابیر برای ایمنی شهروندان اندیشیده شده است.

مدیر کل سازمان آتش‌نشانی گفت: علاوه بر مأموران ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی، حدوداً در ۴۰۰ نقطه شهر تهران، ۳ هزار آتش‌نشان برای چهارشنبه‌سوری در مناطق مستقر هستند.

وی اضافه کرد: تقریباً ۱۲۰۰ خودرو سبک و سنگین آتش‌نشانی برای این عملیات کمک می‌کند.

محمدی بیان داشت: والدین در چهارشنبه‌سوری فرزندان خود را به تنهایی روانه خیابان نکنند در سال‌های گذشته مواردی داشتیم که کودک ۴ ساله تنها در خیابان دچار حادثه شده است.

مدیر کل سازمان آتش‌نشانی بر پرهیز از استفاده مواد نفتی برای روشن کردن آتش برای چهارشنبه‌سوری شاد و ایمن تاکید کرد و گفت: شهروندان از ریختن مواد نفتی مانند نفت، بنزین، تینر، الکل برای روشن کردن آتش خودداری کنند.

محمدی درباره ممنوعیت استفاده از بالکن آرزو در چهارشنبه آخر سال گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در چهارشنبه آخر سال از بالن آرزو استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل استفاده از بالن آرزو شاهد حوادث آتش‌سوزی در قسمت بالکن و بوستان‌های جنگلی بودیم، افزود: برای شادی چند دقیقه‌ای منجر به خسارت به منزل و شهر نشوند چرا که در سال گذشته تعدادی از درختان با قدمت ۱۰۰ ساله در در شهر از بین رفتند.

همچنین محمدی اضافه کرد: به دلیل گران بودن مواد محترقه دارای استاندارد، توصیه می‌کنیم از مواد محترقه و منفجره دست‌ساز استفاده نکنند، متأسفانه طی دو سه هفته گذشته چندین انفجار مواد محترقه در منازل مسکونی داشتیم.

وی بیان کرد: این مواد محترقه هیچ‌گونه استاندار و ایمنی ندارند.

مدیر کل سازمان آتش نشانی با تاکید بر اینکه با اجرای چهارشنبه‌سوری ایمن مشکلی نداریم اما نباید حادثه‌ساز و خطرزا باشد، گفت: اگر احتیاط نکنیم خطراتی همچون سنوات گذشته اتفاق می‌افتد که پیشمانی به بار می‌آورد.

محمدی در ادامه از کاهش تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر تهران خبر داد و افزود: با پیگیری‌های اخیر ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران به ۷۱ ساختمان کاهش یافته که تعیین تکلیف درباره ساختمان‌های ناایمن باقیمانده نیز صورت گرفته و پرونده آنها به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی بیان کرد: همچنین در مناطق ۲۲ گانه توسط شهرداران حقوقی نیز پرونده تشکیل شده است، قطعاً در سال ۱۴۰۳ پرونده ساختمان‌های ناایمن بسته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی تحت هیچ شرایطی دیگر اجازه ساخت و ساز ساختمان ناایمن در شهر تهران را نمی‌دهد، گفت: امسال از ۲۰۰ هزار ساختمان ناایمن بازدید به عمل آمد که به چهار گروه دسته‌بندی شدند. تقریباً ماهیانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساختمان، ایمن‌سازی شده است.

محمدی افزود: برای اولین بار مراکز درمانی ملزم به تاییدیه سازمان آتش‌نشانی شدند و تاکنون ۲۴۰۰ واحد درمانی تاییدیه سازمان آتش‌نشانی را اخذ کردند.

ارسال نظر