شناسه خبر : 44915

کشف انبار لوازم خانگی قاچاق در بازار تهران

کشف انبار لوازم خانگی قاچاق در بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق از یک انبار در محدوده بازار تهران خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف یک باب انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده بازار تهران شدند. رسیدگی به این پرونده درپی انجام اقدامات اطلاعاتی در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در بازار تخلیه و دپو شده است.

وی با بیان اینکه کالای خارجی توسط خودروهای شوتی به این مکان منتقل و دپو شده بود، گفت: در جریان تحقیقات ماموران مشخص شد که این انبار به محلی برای توزیع لوازم خانگی قاچاق در بازار بدل شده است.

افشاری با اشاره به انجام هماهنگی قضایی و اخذ مجوزهای عملیات گفت: ماموران پلیس با مجوز قضایی اقدام به بازدید از انبار مذکور کردند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است. همچنین ماموران در جریان بازرسی از این محل مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع لوازم آشپزخانه خارجی را کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران با انجام استعلامات گمرکی متوجه شدند که اسناد گمرکی ارائه شده برای آن مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد، گفت:‌در واقع تمامی لوازم خانگی دپو شده در این انبار فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی و به عبارتی دیگر قاچاق بود.

به گفته وی کالاهای کشف شده از این انبار شامل تعداد ۱۱۱۹ دستگاه اتو بخار، ۱۰ دستگاه آبمیوه‌گیری، ۹۴ دستگاه قهوه‌ساز، ۲۴ دستگاه ساندویچ ساز، دو دستگاه میوه خشک کن و ۲۰ دستگاه سرخ‌کن بود.

افشاری با بیان اینکه پرونده‌ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

ارسال نظر