شناسه خبر : 43136

لاشه هواپیمای آموزشی در ساوجبلاغ پیدا شد

لاشه هواپیمای آموزشی در ساوجبلاغ پیدا شد

سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به پیدا شدن لاشه هواپیمای آموزشی در کوهستان‌های اطراف ساوجبلاغ، از آغاز بررسی سانحه توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، یک فروند هواپیمای آموزشی "پایپر" با ۲ سرنشین در ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه عصر روز سه‌شنبه از فرودگاه پیام به سمت منطقه هشتگرد ‌و نظرآباد کرج به پرواز درآمده و ورود به منطقه پروازی را به برج مراقبت پرواز این فرودگاه اعلام کرد، اما پس از آن دیگر تماسی از سوی خلبان حاصل نشده است.

اطلاعات ماهواره ای حاکی از دریافت هشدار موقعیت سنج هواپیما و برخورد به کوهستان‌های اطراف منطقه ساوجبلاغ واقع در شمال منطقه پروازی مذکور در ساعت ۱۴:۰۱ دقیقه است.

برپایه این گزارش، پس از قطع مکالمه پرواز، مرحله جست‌وجو آغاز شده و تیم های تجسس‌ونجات هلال احمر با مدیریت بحران استانداری استان البرز برای یافتن هواپیما آغاز شد. با غروب آفتاب روز گذشته عملیات هوایی تجسس به پایان می رسد و عملیات زمینی ادامه داشت.

از صبح امروز مجدد عملیات تجسس هوایی همزمان با تجسس زمینی توسط کوهنوردان و نیروهای آموزش دیده آغاز شد.

در ساعت ۸:۴۰ صبح بالگرد اورژانس هوایی محل سقوط را شناسایی کرد و مشخص شد هواپیما با دامنه کوه برخورد کرده است.

با یافتن هواپیمای مذکور، فرایند بررسی سانحه توسط تیم بررسی سانحه و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری آغاز شد و علت وقوع سانحه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر