شناسه خبر : 37844

آپارتمان مسکونی، محل فعالیت یک شرکت هرمی در شهر پرند

آپارتمان مسکونی، محل فعالیت یک شرکت هرمی در شهر پرند

جانشین فرمانده انتظامی رباط کریم از شناسایی یک شرکت هرمی و عملیات ضربتی پلیس و دستگیری ۱۳ تن از اعضای این شرکت خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تیمور کلانتری جانشین فرمانده انتظامی رباط کریم گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی به نام "کیونت" در شهر پرند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم گفت: با تحقیقات به عمل آمده، صحت موضوع برای پلیس محرز شد و محل فعالیت اعضای این باند در یک باب آپارتمان مسکونی شناسایی شد.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شده و ۱۳ نفر از اعضای این شرکت هرمی را دستگیر کردند، اذعان داشت: چندین جلد کتاب و جزوه آموزشی در خصوص فعالیت و عضوگیری در شرکت‌های هرمی نیز از آن‌ها کشف شد.

سرهنگ کلانتری اضافه کرد: تمام متهمان دستگیر شده غیربومی بوده و برای ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای کلاهبرداری و جذب اعضای جدید در حال فعالیت بودند که به ازای هر نفر مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال به عنوان سرمایه گذاری دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: علیرغم هشدار‌های مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه اینگونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب جوانانی هستیم که دارایی خود را در این راه نابود می‌کنند.

سرهنگ کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت در قالب شرکت‌های هرمی مانع رشد و شکوفایی اقتصادی شده و ریشه و انگیزه تولید را از بین می‌برد و فعالیت اینگونه شرکت‌ها، هیچگونه وجهه قانونی ندارد.

 

ارسال نظر