شناسه خبر : 35514

پنج درصد از خانم‌های زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند

پنج درصد از خانم‌های زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ سهم تقصیر زنان را در تصادفات خسارتی بیش از تصادفات جرحی دانست و گفت: فراوانی دریافت گواهینامه در خانم‌های پایتخت بین ۳۰ تا ۴۰ سال بیش از دیگر گروه‌های سنی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز دوشنبه در گفت‌گویی در خصوص سن اخذ گواهینامه در خانم ها و آقایان توضیح داد: در بحث تصادفات جرحی وقتی که بر سن افراد تمرکز می‌کنیم و رده بندی را می‌بینیم در می‌یابیم که بیشترین زمانی که خانم‌ها تمایل به دریافت گواهینامه دارند بین ۳۰ تا ۴۰ سال است.

وی ادامه داد: همچنین فراوانی مقصر بودن خانم ها در تصادفات نیز بین ۳۰ تا ۴۰ سال هست و از ۵۰ سال به بالا این عدد کاهش می‌یابد و فراوانی اندکی دارد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ درباره علت این موضوع گفت: وقتی سن خانم ها بالا می‌رود تمایل کمتری به رانندگی دارند و تعداد رانندگان خانمی که از خودرو شخصی استفاده می‌کنند کاهش چشمگیری می‌یابد.

سرهنگ جوانبخت افزود: خانم ها گرفتن گواهینامه را جزء اولین کارها و اولویت‌ نخست خود قرار نمی‌دهند و سراغ آن نمی‌روند ولی آقایان در این مورد پیشگام هستند.

وی گفت: فقط پنج درصد از خانم‌های زیر ۲۰ سال برای اخذ گواهینامه اقدام می‌کنند و در بحث تصادفات رصد شده‌اند نیز شرایط به همین شکل است.

ارسال نظر