شناسه خبر : 35464

ابتلای ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال ایرانی به کمبود تراکم استخوان

ابتلای ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال ایرانی به کمبود تراکم استخوان

مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد حدود ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان هستند اما این رقم در بین مردان ایرانی کمتر است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ۴۰ درصد زنان و حداقل ۱۰ درصد مردان به دلیل دریافت نامناسب و کمبود کلیسم در خطر پوکی استخوان قرار دارند، مطالعات در ایران نیز نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد مردم کمبود دریافت کلسیم مورد نیاز دارند و مصرف ناکافی کلسیم و لبنیات به عنوان مهمترین منبع دریافت این ماده ضروری است.

دکتر فرناز مشیری جراح متخصص زنان، زایمان در این زمینه به خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، گفت: کلسیم در انواع و اقسام قرص های مختلف تولید شده است که هر یک کارایی خاص خود را دارد.

وی افزود: افراد دارای مشکلات گوارشی از انواع قرص های کربنات کلسیم نباید استفاده کنند چون در عمل این کلسیم جذب نمی شود چرا که کلسیم برای جذب به اسید معده احتیاج دارد. کلیه ها نیز به نمک تمایل و گرایش زیادی دارند در چنین شرایطی کلیه ها که نمک را خیلی دوست دارند، آن را جذب کرده و کلسیم را دفع می کند. با کم نوشیدن آب همان کلسیم دفعی تبدیل به سنگ کلسیمی در کلیه ها خواهد شد. پس اگر یک فرد از داروی ضد اسید معده مصرف نمی کند مجاز به خوردن کلسیم به شکل کربنات کلسیم است.

ارسال نظر