شناسه خبر : 38415

همکاری بیش از ۵۰ هزار بیمارستان و موسسه با بیمه سلامت

همکاری بیش از ۵۰ هزار بیمارستان و موسسه با بیمه سلامت

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۵۲ هزار موسسه و بیمارستان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کیوان تاج بخش، براساس بند ل تبصره ۱۷ موسسات و مراکز درمانی ملزم به عقد قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، لذا در این راستا فرآیند عقد قرارداد تسهیل شده و به شکل اینترنتی و برای ۲۴ ساعت کاری انجام می شود؛ ضمن اینکه فراخوان های متعددی دراین خصوص داده شده است.

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: درحال حاضر ۵۲ هزار و ۳۵۲ مرکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند که نسبت به سال گذشته این تعداد ۵ درصد افزایش پیدا کرده است، به طوری که ۲۱ هزار مطب، ۱۳ هزار و ۷۰۰ داروخانه،۹۵۴ بیمارستان طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند. امیدواریم که تا پایان سال جاری این تعداد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: از تعداد بیمارستان های طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران، ۱۲۸ مرکز خصوصی،۴۰ موسسه خیریه، ۶۵۵ بیمارستان دولتی دانشگاهی ،۵۳ مرکز دولتی غیردانشگاهی و ۷۸ مرکز عمومی غیردولتی و ۶۸۲ مرکز توانبخشی است و در بخش بستری اکثریت مراکز طرف قرارداد دولتی بوده و در بخش سرپایی اکثریت موسسات خصوصی هستند.

تاج بخش درخصوص روند عقد قرارداد با موسسات، با اشاره به سامانه عقد قرارداد به آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc گفت: شرایط عقد قرارداد به این شکل است که فرد باید دارای پروانه تاسیس معتبر بوده و در صورت تکمیل پرونده در سیستم ثبت نام بیمه سلامت اقدامات مربوط به ثبت اطلاعات را انجام می دهد، درادامه روند عقد قرارداد صورت گرفته و مستندات بارگذاری می شود؛ پس از احراز هویت و اخذ استعلامات و بررسی های انجام شده قرارداد انجام می شود.

مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: البته پس از یک ماه بازدید اولیه از مرکز صورت گرفته و پس از صحت سنجی پرداختی ها براساس آیین نامه و قوانین به موسسه صورت می گیرد.

ارسال نظر