شناسه خبر : 6973

انعقاد قراردادهای جدید با موسسات درمانی خراسان رضوی محدود شد

انعقاد قراردادهای جدید با موسسات درمانی خراسان رضوی  محدود شد

مطالبات حدود چهار هزار و ۶۰۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان خراسان رضوی با مدیریت بودجه و هزینه ها در سال ۹۸ به روز شده است.

به گزارش چابک آنلاین مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی شامل بیمارستانهای دولتی و خصوصی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، آزمایشگاهها، مراکز پاراکلینیکی و سایر مراکزدرمانی هستند.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: بر طبق قانون از زمان ارسال اسناد تا فرآیند رسیدگی به آنها ۱۵ روز مهلت تعیین شده است و مهلت پرداخت بین ۴۵ تا ۶۰ روز پس از رسیدگی است که با احتساب این زمانها مطالبات موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت خراسان رضوی در سال جاری به روز است.
وی اضافه کرد: مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۹۷ با تاخیرهایی مواجه است به طوری که تا مهرماه به صورت قطعی پرداخت شده و تا آذرماه سال گذشته به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل محدودیت منابع مالی بیمه سلامت کشور انعقاد قراردادهای جدید با موسسات درمانی در خراسان رضوی همانند سایر استانهای کشور با محدودیت هایی همراه است.
وجدان افزود: موسسات درمانی متقاضی انعقاد قرارداد با بیمه سلامت با اولویت خدمات رسانی در مناطق محروم در کمیته ویژه ای مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم با رعایت سقف اعتبارات با آنان قرارداد منعقد می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۳۷۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق بیمه شامل بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان، بیمه روستایی، بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار به آنها خدمات رسانی می شود.
هم اکنون ۵۷ درصد از جمعیت ۶.۵ میلیونی استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات اداره کل بیمه سلامت قرار دارند.

 

ارسال نظر