شناسه خبر : 32025

اختصاصی چابک آنلاین؛

سود انباشته گروه توسعه ملی ۶۳۹ میلیارد تومان رشد کرد

اشتهای بیمه مرکزی به سهامداری "وبانک" افزایش یافت

سود انباشته گروه توسعه ملی  639 میلیارد تومان رشد کرد

درآمدهای عملیاتی، سود خالص و سود عملیاتی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در ۹ ماهه منتهی به آذرماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روندی کاهشی داشت.

چابک آنلاین ، زهرا نامداری، هرچند که سود انباشته این شرکت در مدت مورد نظر این گزارش روندی صعودی را طی کرده است.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در صــنعت شــرکت های چند رشــته ای صــنعتی در بازار بورس اوراق بهادار تهران فعالیت می‌کند.

مهمترین ســرمایه گذاری و فعالیت آن در صنایع محصولات شیمیایی، سیمان، محصولات غذایی و آشامیدنی است.

به تازگی حسین مدرس خیابانی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معرفی شد و سکان "وبانک" را از مجتبی عزیزیان تحویل گرفته است.

مجتبی عزیزیان حدود 6 ماه برصندلی مدیریت عاملی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تکیه زد.

ناگفته نماند که درسالجاری محمد حسین فروزان فر حدود دو ماه و بهروز مرادی هم حدود یک ماه سرپرستی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را دراختیار داشته اند.

بررسی فعالیت های سالجاری" وبانک" نشان می دهد که درآمدهای عملیاتی آن در مدت 9 ماهه منتهی به آذرماه سالجاری به 378میلیارد و 467 میلیون تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی 395 میلیارد و 265 میلیون تومانی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، حدود 16 میلیارد و 797 میلیون تومان کاهش داشت.

ازمنظر دیگر،درآمد حاصل از سرمایه گذاری های این شرکت در همین مدت حدود 202 میلیارد و 312 میلیون تومان بود ه است.

 

photo_2023-03-04_10-03-25

بر اساس این گزارش، سود عملیاتی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در مدت 9 ماهه منتهی به آذرماه امسال به 322 میلیارد و 560 میلیون تومان رسیده است.

هرچند که سود عملیاتی این شرکت در مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 358 میلیارد تومان بود.

به عبارت ساده تر این رقم در مقایسه با سود عملیاتی سالجاری این شرکت، 35 میلیارد و 455 میلیون تومان کاهش داشت.

اگرچه روند سود سازی و درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در 9 ماهه سال 1401 روندی نزولی را طی کرده اما سود انباشته این شرکت رشد قابل قبولی داشته است.

سود انباشته " وبانک" در مدت مورد نظر این گزارش به 2.464 میلیارد تومان رسیده است درحالیکه سود انباشته این شرکت در مدت مشابه سال گذشته در حدود 1.825 میلیارد  تومان اعلام شد ه بود.

مقایسه سود انباشته 9 ماهه سالجاری شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با مدت مشابه سال 1400 رشدی 639 میلیاردی را نشان می دهد.

اشتهای بیمه مرکزی به سهام "وبانک" افزایش یافت

درحال حاضر 63.94 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در اختیار بانک ملی ایران و 10.34 درصد از سهام آن هم در اختیار صندوق بازنشستگی وظیفه و از کار افتادگی بانک ها قرار دارد.

دراین بین بیمه مرکزی هم 2.81 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بیمه ایران هم 1.10 درصد از سهام آن را در اختیار دارند.

به نظر می رسد که رغبت بیمه مرکزی به سهامداری در "وبانک" افزایش یافته است چراکه نهادناظر صنعت بیمه از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه امسال حدود  0.12 درصد دیگر از سهام این شرکت را دراختیار گرفته است.

به نظر می رسد که شرکت بیمه ایران تمایل به کاهش سهم خود در شرکت سرمایه گذ اری گروه توسعه ملی دارد به طوری که از ابتدای امسال 0.02 درصد از سهام خود در این شرکت را واگذار کرده است.

 

ارسال نظر