شناسه خبر : 48372

بهترین جایگزین سپرده بانکی برای شرکت‌های حقوقی

بهترین جایگزین سپرده بانکی برای شرکت‌های حقوقی

صندوق‌های درآمد ثابت با سود ۲۹ الی ۳۱ درصدی روزشمار و معافیت مالیاتی را می‌توان بهترین جایگزین سپرده‌بانکی برای شرکت‌های حقوقی معرفی کرد.

به گزارش چابک آنلاین، شرکت‌های حقوقی معمولا بخشی از منابع نقدی و سرمایه‌ در گردش خود را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند، اما صندوق‌های درآمد‌ثابت از نظر سود روزشمار و بالاتر از بانک، نقد‌شوندگی و معافیت‌مالیاتی نسبت به بانک مزیت دارند و می‌توانند درآمد‌های غیر‌عملیاتی و سرمایه‌گذاری یک مجموعه حقوقی را ارتقاء دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید.

مزیت‌های صندوق درآمد‌ثابت نسبت به سپرده بانکی

  • سود روزشمار و بالاتر از بانک؛ ۲۹ الی ۳۱ درصد
  • نقد‌شوندگی بالا و آنی
  • معافیت مالیاتی

سود روزشمار و بالاتر از بانک صندوق درآمد ثابت

نرخ سود سپرده بانکی در حال حاضر برای سپرده بلند مدت یکساله ۲۰.۵ درصد می‌باشد، البته برخی بانک‌ها به سپرده‌های با مبالغ کلان کمی بیشتر سود می‌دهند.

صندوق‌های درآمد ثابت سود بالاتری را محقق می‌کنند برای مثال صندوق درآمد ثابت افران که بزرگترین صندوق بازار‌سرمایه است حداقل بازدهی ۲۹.۲ درصدی سالانه را تعهد می‌کند که این بازدهی در برخی موارد بسته به شرایط بازار تا ۳۱ درصد نیز می‌رسد.

مزیت دیگر صندوق درآمد‌ ثابت افران سود روز‌شمار و بدون نرخ شکست است، به عبارتی حتی به چند روز سرمایه‌گذاری در این صندوق نیز سود تعلق می‌گیرد.

نقدشوندگی بالای صندوق‌های درآمد ثابت

یکی دیگر از مزیت‌های صندوق‌های درآمد ثابت نسبت به سپرده بانکی نقد‌شوندگی بالای آنهاست،‌ معمولا شعب بانک‌ها برای تامین مبالغ کلان دچار مشکل می‌شوند ولی نقد‌شوندگی صندوق‌های درآمد ثابت آنی است.

به عنوان مثال نقد‌شوندگی صندوق درآمد ثابت افران روزانه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال را نیز پوشش می‌دهد. 

معافیت مالیاتی صندوق‌های درآمد‌ثابت

صندوق‌های درآمد ثابت همواره از معافیت مالیاتی برخوردار بودند ولی سپرده‌های اشخاص حقوقی در بانک‌ها در بعضی موارد(قانون بودجه سال ۱۴۰۲) مشمول مالیات مستقیم شده است.

بهترین صندوق درآمد‌ثابت کدام است؟

در‌حال حاضر «صندوق درآمد ثابت افران» متعلق به مجموعه خدمات بازار‌سرمایه ترنج با ۱۵۰ هزار‌ میلیارد ریال بیشترین دارایی تحت مدیریت صندوق‌های درآمد ثابت را در اختیار دارد. 

حداقل بازدهی سالانه و  روز‌شمار این صندوق افران ۲۹.۲ درصد می‌باشد که بسته به عملکرد به ۳۰ درصد نیز می‌رسد، نقد‌شوندگی افران نیز آنی است و روزانه بیش از ۴ هزار میلیارد‌ ریال را نیز پوشش می‌دهد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۹۳۲۶ تماس بگیرید یا به سایت صندوق درآمد ثابت افران مراجعه کنید.

 

ارسال نظر