شناسه خبر : 42336

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار، با بیان اینکه سال گذشته 100 هزار شغل از محل طرح مشاغل خانگی هدف‌گذاری شده بود، گفت: در عمل 103 هزار کد ملی برای طرح مشاغل خانگی در سال قبل ثبت شد. این رقم در واقع 10 درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته را شامل می‌شد.

وی بیان کرد: تعهد برای ایجاد مشاغل خانگی در سال 1402 حدود 150هزار شغل بوده است. مطابق سامانه رصد تا کنون 130هزار تعهد مشاغل خانگی انجام شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به هدف‌گذاری 150 هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی نائل شویم.امسال 5000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

کریمی بیرانوند بیان کرد: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته ایجاد اشتغال در سال جاری حدود 65 درصد منابع برای مشاغل خانگی در زمینه مشاغل مستقل و پشتیبان جذب شده است.

*اختصاص5000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در مورد منابع اختصاص یافته از بودجه کل کشور به مشاغل خانگی و میزان جذب منابع اظهار داشت: با انجام رایزنی و نیز همکاری بانک مرکزی، اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

در سال 1401 رقم اعتبارات 3000 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 1402 به 4000 میلیارد تومان افزایش یافت و اخیراً نیز با تحقق هدف‌گذاری جذب تسهیلات نیمه اول سال، 1000 میلیارد تومان جدید نیز تأمین اعتبار شده که توزیع استانی این اعتبار نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد، در واقع در سال جاری طی دو مرحله ( مرحله اول 4000 میلیارد تومان و مرحله دوم 1000 میلیارد تومان) و در مجموع مبلغ 5000 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

ارسال نظر