شناسه خبر : 41683

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم کدام دسته از وام ها درکشورهای توسعه یافته بیشتر است؟

سهم کدام دسته از وام ها درکشورهای توسعه یافته بیشتر است؟

درکشورهای پیشرفته، نظام بانکی درخصوص دریافت و پرداخت وام، دارای سیستم های پیچیده و در عین حال متعادلی است و بانک ها عموماً تحت نظر نظام های نظارتی دقیقی قرار دارند و از تکنولوژی پیشرفته برای ارتقاء امنیت و بهره‌وری استفاده می‌کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، هرچندکه ارزیابی دقیق توانمندی های افراد دریافت‌کننده وام، ارتباط با اطلاعات اقتصادی و اعتباری، نرخ‌های به‌روز و تعهد به تبعیت از قوانین مالی نقش مهمی در این نظام دارند.

البته سیاست‌های پایدار اقتصادی، مدیریت ریسک مناسب و اهمیت به حفظ استقرار اقتصادی و مالی کشورها در فرآیند بانکداری نیز تاثیرگذار هستند.

از اینرو، در کشورهای پیشرفته، انواع مختلفی از وام‌ها برای حمایت از تجارت و کسب و کارها وجود دارد که برخی از این وام ها شامل موارد زیر می شوند:

 وام تجارت خارجی که برای حمایت از تجارت بین‌المللی و تسهیل تراکنش‌های تجاری و پرداخت برخی از هزینه‌های مرتبط با صادرات و واردات ارائه می‌شوند.

وام‌های عملیاتی که  برای تأمین مالی نیازهای روزانه و عملیاتی کسب و کارها، ارائه می‌شوند.

 وام‌های سرمایه‌گذاری که  برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلندمدت ارائه می‌شوند.

 وام‌های تضمین شده با تضمین دارایی‌های کسب و کار، برای کاهش ریسک اعطای وام ارائه می‌شوند.

وام‌های خطوط اعتبارکه برای فراهم کردن یک خط اعتباری تجاری جهت استفاده در موارد اضطراری یا نیازهای مختلف تجاری اعطا می شوند.

به طور معمول توسعه‌دهندگان واحد اعتباری در هر کشور ممکن است یکی از انواع تسهیلات را  به نیازها و ویژگی‌های خاص خود تطبیق داده و از آن استفاده کنند.

از کشورهای آلمان، ژاپن، سوئیس، آمریکا و کانادا به عنوان کشورهایی نام برده می شود که  در ارائه وام‌های تجاری و حمایت از کسب و کارها پیشرو هستند و از طریق سیاست‌های مالی و بانکی، کسب و کارها را تشویق به رشد و توسعه می‌کنند.

فراموش نکنیم که در زمان شیوع اپیدمی یا بحران‌های بهداشتی، بانک‌ها نقش مهمی در حمایت از کسب و کارها ایفا می‌کنند و با ارائه راهکارهایی همانند اعطای وام بازپرداخت تسهیل‌شده یعنی برخی بانک‌ها ممکن است شرایط بازپرداخت وام‌ها را تسهیل کرده و مهلت‌ها را افزایش دهند تا برای کسب و کارها فشار مالی کمتری ایجاد شود.

همچنین با تعلیق در پرداخت اقساط وام‌ها، در برخی موارد، بانک‌ها ممکن است به کسب و کارها اجازه دهند که برخی از اقساط وام‌ها را به تعویق بیاندازند یا برخی بانک‌ها خطوط اعتباری اضطراری را برای کمک به کسب و کارها در مواجهه با نیازهای مالی فوری ایجاد می‌کنند.

ممکن است بانک ها به کسب و کارها خدمات مشاوره مالی ارائه دهند تابا بهبود مدیریت مالی در مواجهه با چالش‌های مالی کمک کنند.

البته در برخی موارد دولت ها و بانک‌ها ممکن است تصمیم به معافیت از برخی از هزینه‌ها یا مالیات‌ها برای کسب و کارها در زمان بحران بگیرند و این تدابیر،معمولاً به همت دولت‌ها و بانک‌ها به منظور حمایت از پایداری اقتصادی و حفظ اشتغال در شرایط سخت اتخاذ می‌شوند.

درحال حاضر کشورهای در حال توسعه ای چون چین، هند، برزیل و ویتنام نظام بانکی خود را بهبود داده و با توسعه بخش بانکی، ایجاد نظام بانکی پویا و ارائه وام های متنوع به کارآفرینان و کسب و کارها حمایت از کسب و کارها را تقویت کرده‌اند.

به طور کلی، حمایت بانک‌ها از تجارت یک نقش اساسی در توسعه اقتصادی دارد.

بانک‌ها از طریق ارائه تسهیلات مالی، وام‌های تجاری و خدمات تجاری متنوع به کسب و کارها کمک می‌کنند تا نیازهای مالی خود را برطرف کنند و به رشد و توسعه بپردازند.

با این اقدامات، بانک‌ها می‌توانند به استقرار و توسعه صنایع تولیدی کمک کرده و به اقتصاد منطقه یا کشور خود سود برسانند.

اما آنچه مهم است این است که این حمایت‌ها به شکل مستدام و متناسب با نیازهای واقعی کسب و کارها ارائه شوند تا اثربخشی آنها بیشینه شود.

 

ارسال نظر