شناسه خبر : 44565

شاخص بورس۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد شد

شاخص بورس۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد شد

شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای امروز با ۹ هزار و ۹۳۲ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان دادوستدهای امروز سه‌شنبه ۱۰بهمن، همه شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین با (۴۹. ۰) درصد کاهش را به ثبت رساندند.

کاهش شاخص‌های نماگر تالار شیشه‌ای

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری شاخص‌های بورس با افت روبرو شدند به طوری که شاخص کل با (۹۹۳۲) واحد کاهش معادل (۰.۴۷) درصد به ۲ میلیون ۱۱۰ هزار و ۳۳۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با (۲۰۷۳) واحد افت معادل (۰.۴۷) درصد به ۴۴۰ هزار و ۶۴۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۴۱۸۳) واحد کاهش معادل (۰.۵۷) درصد به ۷۳۴ هزار و ۳۹۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۳۶۳) واحد عقب گرد معادل (۰.۵۷) درصد به ۴۱۴ هزار و ۸۹۳ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۲۲۲۷) واحد کاهش معادل (۴۵.۰) درصد به ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۴۱۶ واحد، شاخص بازار اول با (۸۲۷۱) واحد افت معادل (۵۲.۰) درصد به یک میلیون و ۵۹۷ هزار ۱۳۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۷۰۴۱) واحد کاهش معادل (۴۱.۰) درصد به ۴ میلیون و ۸۹هزار و ۹۵۷ واحد رسید.

تاثیر برشاخص

از سویی دیگر، امروز نمادهای « شپنا با (۸۴۹)، شستا با (۷۰۹)، وبملت با (۶۳۳)، پارسان با (۵۱۳)، مدیکو با (۴۶۰)، خودرو با (۴۳۴)، وغدیر با (۴۱۴) » بیشترین تاثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نمادهای پرتراکنش و ارزش معاملات

این گزارش می‌افزاید، ۷ نماد پرتراکنش شامل «داتام،شستا، ثشاهد،فولاد، ثبهساز، شپنا و تکاردان» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۴۶۰ هزار ۶۹۵ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۷ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۴۴۸۳» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۷۳۴» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۲۷۴۵» میلیارد تومان بود.

افت آیفکس

گفتنی است، در پایان معاملات امروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۵۸) واحدی به ۲۵ هزار و ۴۸۷ واحد رسید و نمادهای « آریا با ۹۱ و فصبا با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت و بپاس با (۲۷)،خاور با (۱۰)، مارون با (۷)، وسپهربا (۶) و هرمز با (۷) واحد» بیشترین تاثیر را در افت این بازار داشتند.

 

شاخص بورس۲ میلیون و ۱۱۰ هزار واحد شد

ارسال نظر