شناسه خبر : 36151

مجمع الکترونیک در سامانه دیما برگزار شد

مجمع الکترونیک در سامانه دیما برگزار شد

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی گفت: با برگزاری ۹۵ مجمع الکترونیک با سامانه دیما امسال، رکورد سال ۱۴۰۱ در ۴ ماه ابتدایی امسال شکسته شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خاوری گفت: در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ ناشران بازار سرمایه ۹۵ مجمع صاحبان سهام خود را از طریق درگاه یکپارچه مجمع الکترونیک «دیما» برگزار کرده اند و این در حالی است که در کل ۱۲ ماه سال گذشته ۷۸ مجمع الکترونیک برگزار شده بود.

وی با اعلام این که در مقایسه چهار ماه نخست سال جاری با کل سال گذشته شاهد رشد 21 درصدی برگزاری مجامع الکترونیک هستیم، تصریح کرد: به دلیل مزیت های فراوان برگزاری مجامع الکترونیک، استقبال ناشران بازار سرمایه برای برگزاری مجامع به صورت برخط از طریق سامانه دیما رو به افزایش است.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه افزود: برگزاری ۶۱ مجمع الکترونیک با سامانه دیما در تیر و ۱۶ مجمع فقط در یک روز «۳۱ تیر ماه» امسال از رکوردهای ثبت شده تا به امروز است.

  درگاه یکپارچه مجمع الکترونیک در یک نگاه

درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما»، جهت سهولت دسترسی کلیه سهامداران به مجامع عمومی شرکت‌های بورسی و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت الکترونیک مهیا شده و این سامانه با بهره گیری از فناوری های نوین، بدون محدودیت های جغرافیایی، امکان برگزاری در بستری امن را برای سهامداران فراهم کرده است.

  مزایای سامانه «دیما»

گفتنی است بهره گیری از بستر سجام جهت احراز هویت سهامداران، شفافیت بالا به واسطه رأی گیری الکترونیکی، امکان حضور نهادهای نظارتی در مجامع به روش الکترونیکی، حضور همزمان سهامداران در چند مجمع، امکان پرسش و پاسخ میان سهامداران و هیات رئیسه مجمع و وجود تالار گفت و گو جهت تعاملات بین سهامداران از مزایای سامانه دیما به شمار می‌رود.

لازم به ذکر است: سهامداران برای حضور در مجمع الکترونیک باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا دسترسی آن ها برای ورود به جلسه مجمع فعال شود.

ارسال نظر