شناسه خبر : 48400

هرگونه افزایش قیمت مشمول برخورد تعزیراتی است / ۴۰ واحد متخلف پلمب شد

هرگونه افزایش قیمت مشمول برخورد تعزیراتی است / ۴۰ واحد متخلف پلمب شد

مدیرکل دفتر نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد گفت: بر اساس بازرسی‌های صورت گرفته در طرح تشدید نظارت ۳۰ تا ۴۰ واحد متخلف پلمب شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود امراللهی در گفت و گو، گفت: اکنون مشکلی در بحث تامین کالاهای اساسی نظیر گوشت و مرغ نداریم همان طور که در تعطیلات نوروز کالای مورد نیاز سراسر کشور تامین شد، این روند ادامه دارد.

به گفته او، در حال حاضر کالا به میزان کافی در تمامی میادین و فروشگاه های زنجیره ای تهران و شهرستان ها موجود است و هرگونه گرانفروشی مصداق تخلف صنفی است.

امراللهی ادامه داد: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف برمبنای وظیفه نظارت بر بازار خرده فروشی با متخلفان برخورد لازم را انجام می دهند. چنانچه گرانفروشی از سرمنشا شرکت های پخش و تولید باشد، بازرسان وزارت جهاد برخورد می کنند و پرونده متخلفان را به سازمان تعزیرات ارجاع می دهد.

مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد با بیان اینکه تمامی کالاهای اساسی با نرخ مصوب در فروشگاه ها و میادین عرضه می شود، افزود: هرگونه افزایش قیمت مشمول برخورد تعزیراتی خواهد شد.

او درباره آخرین وضعیت گرانفروشی و سودجویی در طرح تشدید نظارت گفت: در طرح تشدید نظارت ایام نوروز بیش از ۳۵ هزار بازرسی از مراکز عمده حوزه جهاد کشاورزی انبارها و سردخانه ها صورت گرفت که ۴ هزار پرونده تخلف به سازمان تعزیرات ارجاع و بیش از ۳۰ تا ۴۰ مورد پلمب واحدهای متخلف صورت گرفت.

ارسال نظر