شناسه خبر : 43229

اختصاصی چابک آنلاین؛

موافقت صندوق بین المللی پول با پرداخت وام به اردن

موافقت صندوق بین المللی پول با پرداخت وام به اردن

صندوق بین المللی پول با پرداخت وام ۱.۲ میلیارد دلاری به کشور اردن موافقت کرد

چابک آنلاین، فواد پورعبادی، رسانه های اردن اعلام کرده اند که  این مبلغ در یک فرایند چهار ساله و به صورت جدول زمان بندی شده به اردن پرداخت خواهد شد.

هدف اردن از دریافت این وام، انجام برخی اصلاحات در زمینه اقتصادی است زیرا این کشور از نظر اقتصادی با بحران جدی مواجه است.

به گفته مسئولان اقتصادی در دولت اردن، نظام و برنامه اقتصادی این کشور که طبق زمان بندی در ماه مارس 2024 میلادی به پایان خواهد رسید، کارایی نداشته و این کشور در برنامه جدید اقتصادی خود، اصلاحاتی اساسی وارد کرده که برای اجرای آن به پول نیاز دارد و از همین رو ،چنین وامی را از صندوق بین المللی پول درخواست کرده است.

طبق اطلاعات دریافتی، اولین بخش از این وام به مبلغ 189 میلیون دلار در آینده ای نزدیک به اردن پرداخت خواهد شد تا هر چه سریع تر اصلاحاتش را آغاز کند.

پرداخت بخش های  بعدی این وام، مشروط به اجرای درست برنامه اصلاحات اقتصادی اعلام شده به صندوق بین المللی پول است.

کینجی اوکامورا ، معاون مدیر صندوق بین المللی پول، در این باره گفت: اردن موفق شده در چند سال اخیر با بحران های اقتصادی مختلفی مقابله کند و بسیاری از مشکلات را از سر راه بردارد.

وی افزود: اکنون، اردن نیاز به پیشرفت دارد. باید فضای کاری در این کشور بهبود یابد. این کشور باید بتواند بیش از پیش سرمایه گذاری های خارجی جذب کند تا فرصت های شغلی بیشتر به وجود آورد.

 

ارسال نظر