شناسه خبر : 42919

اختصاصی چابک آنلاین؛

میل به سرمایه گذاری درصنعت نفت بیشتر ازسرمایه گذاری در صنایع سلولزی است

میل به سرمایه گذاری درصنعت نفت بیشتر ازسرمایه گذاری در صنایع سلولزی است

یک عضو هیات مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف،میانگین سرانه مصرف ماهیانه دستمال کاغذی درجهان به ازای هر فرد را۵ کیلوگرم دانست واعلام کردکه میانگین سرانه مصرف ماهیانه دستمال کاغذی برای هرفرد درایران بین۲تا۲.۵کیلوگرم است.

چابک آنلاین، حوری السادات هاشمی نسب، محمد رضا عاشری درگفتگو با چابک آنلاین،تصریح کردکه در یک مقایسه بین سرانه مصرف جهانی دستمال کاغذی درایران وجهان مشخص می شود که سرانه مصرف دستمال کاغذی درایران به دلیل تقاضای کمتر، پایین است.

وی، با اشاره صدور 300  مجوز برای کارخانجات تولید محصولات سلولزی و بهداشتی در کشور، اذعان داشت که در شکل واقعی حدود 100 شرکت تولید کننده  محصولات سلولزی در کشور وجود دارند که اقدام به تولید دستمال کاغذی در بسته بندی های متفاوت می کنند

عضو هیات مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف، افزود:درتولیددستمال کاغذی دو ماده اولیه مورد نیاز بوده که یکی ازچوب درخت بصورت مستقیم  استحصال شده ‌و دیگری نیز از بازیافت کاغذهای باطله سفید رنگ  استحصال می شود.

به گفته وی، آن بخش از مواد اولیه که مربوط به استحصال از چوب بوده درکشور در دسترس نیست و  صدرصد وارداتی است که با توجه به جنگ روسیه و اکراین، قیمت آن افزایشی بوده است.

عاشری،درعین حال،گفت که درشرایط فعلی وبه دلیل قیمت گذاری دستوری بر روی تیشیو، این امر بر روی نرخ دستمال کاغذی تاثیر گذار بوده و فرصت ارایه نرخ مطلوب را در این کالا از بین برده است.

وی، درپاسخ به این سوال که چرا صنایع سلولزی در زمره سهم های پربازده بازار سهام محسوب نمی شوند،اظهار داشت: نگاه به سرمایه گذاری درصنایع سلولزی نسبت به صنعت فولاد و پتروشیمی پایین  بوده که دلیلی کاملا منطقی است.

عضو هیات مدیره شرکت محصولات کاغذی لطیف،افزودکه ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشک بوده و به دلیل ذخایر و انرژی میل به سرمایه گذاری درصنعت نفت بیشتر از سرمایه گذاری در صنایع سلولزی است. 

به گفته وی، در کنار این امر، بزرگان صنعت سلولزی و دستمال کاغذی کاملا خصوصی بوده و تمایلی به عرضه سهام خود در بورس نداشته اند.

 

ارسال نظر