شناسه خبر : 40388

کشف دو فقره فرار مالیاتی بزرگ و مطالبه ۵۲۸ میلیارد تومان مالیات

کشف دو فقره فرار مالیاتی بزرگ و مطالبه 528 میلیارد تومان مالیات

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی دو فقره فرار مالیاتی بزرگ در استان‌ زنجان و مطالبه مالیاتی از دو شرکت به ارزش ۵۲۸ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، وحید عزیزی، در مورد دو فقره پرونده بزرگ فرار مالیاتی در استان زنجان، اظهار داشت: در اجرای بازرسی ماده 181 قانون مالیات‌های مستقیم در یک شرکت فعال در حوزه صنعت روی، پس از رسیدگی به اسناد و مدارک به دست آمده، اقدام به صدور اوراق تشخیص متمم عملکرد، اوراق مطالبه متمم مالیات و ارزش افزوده و جرایم عملکرد سنوات 1396 تا 1400 نمودیم که مجموع مالیات این موارد در این شرکت حدود 82 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تمامی اوراق صادره به مودی مالیاتی ابلاغ شده و مراحل قطعیت و وصول پرونده در دست اقدام است، افزود: تمامی مستندات فروش شرکت از دفاتر فروش غیر رسمی که به صورت دستی تهیه شده بود، استخراج و در گزارش متمم شرکت اعمال شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی سازمان امور مالیاتی همچنین به پرونده فرار مالیاتی شرکت دیگری اشاره کرد و گفت: در اجرای بازرسی ماده 181 قانون مالیات‌های مستقیم یک شرکت فولادی فعال در استان زنجان، پس از بررسی و رسیدگی اسناد و مدارک به دست آمده، اوراق تشخیص متمم عملکرد، اوراق مطالبه متمم مالیات و ارزش افزوده سالهای 1395 تا 1400 برگ تشخیص مالیات به ارزش حدود 446 میلیارد تومان صادر شده است.

وی گفت: پرونده دو فقره فرار مالیاتی بزرگ در استان‌ زنجان به ارزش 528 میلیارد تومان است که این میزان مالیات از دو شرکت یاد شده مطالبه شده است.

درآمد مالیاتی به عنوان حق شارژ شهروندان برای اداره جامعه است که در همه کشورها قوانین محکمی برای مقابله با فرار مالیاتی وضع می‌شود. از طرف دیگر دولتها هم موظفند علاوه بر رعایت صرفه و صلاح جامعه و خود داری از هزینه تراشی،‌ در بودجه جاری صرفه‌جویی کنند و از بزرگ شدن حجم دولت خودداری نمایند و نیز موارد مصرف مالیات را به طور شفاف به اطلاع مردم مالیات دهنده، برسانند به این طریق یک تعلق اجتماعی برای مردم و مودیان مالیات ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظر