شناسه خبر : 35627

۹۲ درصد مستاجران واجد شرایط موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند

92 درصد مستاجران واجد شرایط موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند

در بهار امسال ۹۲ درصد مستاجران واجد شرایط موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، بر اساس آمار و اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، در 3 ماهه ابتدایی سال 1402، تعداد 133 هزار 399 خانواده مستاجر در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای اخذ تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌اند.

از این تعداد، تاکنون 56 هزار 116 خانواده برای دریافت وام ودیعه مسکن واجد شرایط شناسایی شده و به بانک عامل معرفی‌ شده‌اند.

بر این مبنا، تاکنون فقط 8 درصد از متقاضیان واجد شرایط وام ودیعه مسکن موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که 4 هزار 375 متقاضی هستند و 92 درصد مستاجران موفق به دریافت وام ودیعه نشدند.

* پرداخت وام ودیعه تناسبی با نیاز مردم ندارد

در این راستا، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح وام ودیعه مسکن در بازار اجاره انتظارات تورمی به وجود آورد اما پرداخت آن هیچ تناسبی با نیاز مستاجران ندارد.

* جزئیات تسهیلات وام ودیعه 

وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۲، در کلانشهرها ۱۵۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک و سایر شهرستان‌ها ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

اگر نرخ سود وام ودیعه مسکن برای این دسته متقاضیان هم ۲۳ درصد و مدت بازپردخت پنج سال باشد، آن‌ها باید به‌ترتیب ماهی چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و دو میلیون و ۸۲۰ هزار تومان قسط وام ودیعه مسکن پرداخت کنند.

پرداخت این تسهیلات پس از همه‌گیری کرونا توسط دولت دوازدهم مطرح شد و بنا بود با اتمام کرونا این تسهیلات دیگر پرداخت نشود اما همچنان دوره پرداخت وام ودیعه مسکن تمدید شده و البته پرداخت آن تناسبی با متقاضیان واجد شرایط ندارد.

 

ارسال نظر