شناسه خبر : 35068

۳۵ میلیون تومان میانگین مالیات پرداختی پزشکان

۳۵ میلیون تومان میانگین مالیات پرداختی پزشکان

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات بالغ بر ۵۰ درصد از مودیان مشاغل صفر بوده است، گفت: میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان و دندانپزشکان ۳۵ میلیون تومان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، از سازمان امور مالیاتی کشور، مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد آخرین عملکرد تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم گفت: تا کنون سه میلیون و ۵۵۲ هزار و ۸۶۹ پرونده صاحبان اصناف و مشاغل از طریق فرم تبصره ۱۰۰ قانون مالیات تعیین تکلیف شدند و یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۰۴ پرونده هم اقدام به ارائه اظهارنامه کرده‌اند که در مجموع چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از صاحبان اصناف و مشاغل مالیات عملکرد آنها برای سال ۱۴۰۱ در سال جاری مشخص و تعیین تکلیف شده است.

موحدی‌بک‌نظر یادآوری کرد: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۸ هزار نفر از تسهیلات تبصره ۱۰۰ استفاده کرده بودند و ۱.۳۷۰ میلیون نفر هم اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده بودند و جمع افراد شامل تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه بیش از ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: میانگین مالیات ابرازی اصناف برای عملکرد ۱۴۰۰ حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده، و برای عملکرد ۱۴۰۱ این رقم پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می باشد که با مالیات پرداختی کارمندی با حقوق ۱۱ میلیون تومان در ماه برابر است.

وی گفت: سال گذشته تا پایان خرداد ماه که مهلت قانونی استفاده از تبصره ۱۰۰ بود، حدود ۴چهارمیلیون و ۴۵۰ هزار نفر از صاحبان مشاغل و اصناف از تبصره ۱۰۰ استفاده کرده و یا اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی کرده بودند، بنابراین امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۵ درصدی مواجه هستیم که ۵ درصد بیشتر از کل پرونده‌های مالیاتی اصناف و مشاغل در سال گذشته بوده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی گرفتن مالیات از دانه درشت ها و عدم فشار به مشاغل خرد می باشد، اظهار داشت:‌ مالیات بالغ بر ۵۰ درصد صاحبان اصناف و مشاغل، صفر بوده است و میانگین مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ پزشکان ۳۵ میلیون تومان می باشد.

وی بر داده محوری و اتکا به اطلاعات متقن در سازمان امور مالیاتی برای تشخیص مالیات ها اشاره کرد و از رشد ۱۴۰ درصدی در میزان مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ و مالیات ابرازی اظهارنامه در عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

گفتنی است آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و یا استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم با تصویب شورای هماهنگی سران قوا تا ۱۰ تیر ماه سال جاری تمدید شده است.​

ارسال نظر