شناسه خبر : 29707

مشکل سوخت و لاستیک کامیون داران به زودی حل می شود

مشکل سوخت و لاستیک کامیون داران به زودی حل می شود

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: مشکل سوخت و لاستیک کامیون ها و همچنین پیگیری برای ترخیص کامیون ها در دست بررسی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  شهریار افندی‌زاده گفت:  برای تسریع در روند پروژه های کلیدی و اصلی بحث تهاتر نفت در قبال ساخت پروژه های مهم کشور که مورد تایید دولت بوده است، اجرا می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته او، تاکنون مراحل این طرح بیش از ۹۰ درصد اجرایی شده  و چندین پروژه مهم نیز در بخش های ریلی، بزرگراهی و شهر فرودگاهی متناسب با میزان نفت در قابل ساخت تامین منابع است.

 معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت:  با کشورهایی که در این رابطه نقش دارند، صحبت شده و ظرف یک ماه آینده امیدوار هستیم  شروع این پروژه ها را داشته باشیم.

افندی زاده در خصوص آخرین وضعیت کامیون ها و رسیدگی به مشکلات آنها گفت: برای مشکلات کامیون ها کمیته پایش تشکیل داده ایم، بعد از سال ۹۷  این کمیته  که متشکل از وزارت صمت و انجمن ها  است مشکلات آنها از جمله لاستیک و قطعات یدکی در دست بررسی است .

او می گوید: یک میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک مورد نیاز که باید این مشکل  آنها  توسط وزارت صمت پیگیری شود.

افندی زاده گفت: در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان  برنامه ریزی ها در حال انجام است و  وزارت صمت باید از کارخانه ها استعلام کند که چه میزان قابلیت تولید ناوگان دارند که مابه التفاوت آن را از طریق واردات خارجی جبران کنیم.

 افندی زاده گفت: طبق قانون باید تعدادی کامیون سه ساله اروپایی وارد کشور شود  که ۲۰ هزار کامیون ثبت سفارش شد، از این تعداد ۱۲تا ۱۳ هزار کامیون ترخیص شده و از این تعداد هم ۶هزار کامیون  پلاک شده و مابقی به دلیل اسقاط کامیون دچار مشکل شدند.

او گفت: با توجه به گران شدن کامیون های اسقاطی به یک میلیارد تومان و ورود مجلس مقرر شد مبلغی را کامیون داران به حساب خزانه برای محیط زیست واریز کنند که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: سن کامیون ها افزایش یافته و همین افزایش سن کامیون ها زمینه ساز افزایش میزان سوخت می شود.در همین رابطه هم تخصیص سوخت براساس پیمایش سازمان راهداری در حال برنامه ریزی است که پایه سوخت به ازای هر ماه افزایش و تغییر کند. البته برای حل مشکل سوخت در چند استان کارگروهی در وزارت‌ نفت و سازمان راهداری تشکیل شده تا سهمیه سوخت آنها افزایش یابد.

افندی زاده گفت: توزیع روغن به کامیون داران هم در حال پیگیری است و با توجه به آنکه قیمت کامیون و قطعات افزایش یافته است، این موضوع در کمیته‌های اقتصادی مطرح شده و کمک های یارانه ای هم  در این خصوص به آنها ارائه شود.

 

 

ارسال نظر