شناسه خبر : 3615

هیچ راهی برای افزایش ارزش پولی ملی جز رونق تولید نیست

هیچ راهی برای افزایش ارزش پولی ملی جز رونق تولید نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با دستور نمی توان ارزش پول ملی را تقویت کرد، گفت: هیچ راهی برای افزایش ارزش پولی ملی جز رونق تولید نیست.

چابک آنلاین : سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ۴ سال از تصویب و اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار می گذرد، اما آنچنان که باید نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی درباره دلایل موفق نبودن این قانون، گفت: این موضوع دارای چند بُعد است که یک بعد به کلیت نظام نظارتی بر اجرای قوانین برمی گردد و بعد بعدی عدم باور کارگزاران اجرایی به مفاد و اهداف تصویب این قانون است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از موضوعات قانون رفع موانع تولید را صدور مجوزها عنوان کرد و افزود: بعد از تصویب این قانون مهم ترین شاخصی که نشان می دهد این کارآمدی صورت نگرفته این است که ما هر سال در بهبود فضای کسب و کار ۴ پله سقوط داشته ایم.

موسوی با بیان اینکه دنیا در حال رقابت است و ما نیز باید سرعت رشد خود را به دنیا برسانیم، خاطرنشان کرد: یکی از موارد اقتصاد ما کاهش ارزش پول ملی است که برای تقویت آن دستوری نمی توان عمل کرد؛ بنابراین هیچ راهی برای افزایش ارزش پولی جز رونق تولید نداریم.

وی با بیان اینکه اراده ای در بدنه اجرایی برای اجرای مصوبات وجود ندارد، اظهار داشت: اگر بتوانیم تعداد مقررارت، تعداد مراجعات و هزینه هایی که صرف می شود را کم کنیم می توانیم در بهبود فضای کسب و کار موفق شویم.

موسوی گفت: قانون مشکل ندارد بلکه مشکل اصلی در اجرای قانون است، بنابراین در ساز و کارهای هیات مقررات باید یک بازنگری انجام شود. عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از اینکه دستگاه های اجرایی عادت به حضور ارباب رجوع دارند، تصریح کرد: عادت کرده ایم کارها به شکل جزیره ای انجام شود؛ بنابراین تا زمانی که همین ۱۳ بند را حل کنیم، موفق نخواهیم بود./ایبنا

ارسال نظر