شناسه خبر : 3577

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور خبر داد:

کانال مالی ایران و اروپا برقرار می‌شود

کانال مالی ایران و اروپا برقرار می‌شود

با قطع ارتباط مالی ایران با سایر کشورهای جهان به‌واسطه تحریم‌های یک‌سویه آمریکا، اروپا برای نشان‌دادن حسن‌نیت خود و حفظ برجام، دست به ایجاد یک سازوکار جدید مالی به نام SPV زده است.

چابک آنلاین : هرچند درباره کارایی SPV در کشور، هنوز هم که هنوز است، اختلاف‌نظر فراوان است و حتی عباس‌ عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، از ناتوانی این سازوکار مالی گفته بود، دیروز معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از اجرای جدی سازوکار مالی اروپا(SPV) تا پایان سال جاری میلادی خبر داده است.

بنا بر گفته‌های محمد نهاوندیان، با این اوصاف باید در انتظار باشیم که تا اواسط دی‌ماه، حتما این سازوکار مالی آغاز به کار کند. این گفته نهاوندیان البته درحالی مطرح می‌شود که عراقچی پس از اظهارنظر در راستای رد کلی این سازوکار مالی، اعلام کرده بود ابتکارات جدیدی درباره SPV در حال طراحی است و مذاکرات کارشناسی با آنها ادامه دارد.

نهاوندیان در گفت‌وگو با بازرگانان ایران با اشاره به رأی مثبت نمایندگان به CFT در صحن علنی دیروز مجلس خاطرنشان کرد: تصویب لوایح چهارگانه مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی FATF پیام شفافیت و قانونمندی نظام بانکی و مالی ما را به دنیا می‌رساند.

او افزود: ارسال پیام شفافیت مالی کشور ما در سطح بین‌الملل در بهبود مناسبات بین‌المللی ازجمله اجرای سازوکار جدید مالی ما با اروپا (SPV) قطعا مؤثر خواهد بود./اقتصاد آنلاین

 

 

 

ارسال نظر