شناسه خبر : 2613

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

بانک مرکزی با تدوین برنامه میان مدت به سردرگمی‌های بخش‌های مختلف پایان دهد

بانک مرکزی با تدوین برنامه میان مدت به سردرگمی‌های بخش‌های مختلف پایان دهد

فاطمه حسینی گفت: در جلسه امروز از رئیس کل بانک مرکزی خواستیم که با تدوین برنامه میان مدت که دست کم ثبات حداقلی داشته باشد، به سردرگمی های بخش‌های مختلف پایان دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، فاطمه حسینی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به پرسش اعضای کمیسیون اقتصادی درباره سیاست های ارزی پاسخ داد.

وی افزود:‌ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی امروز به کمیسیون اقتصادی مجلس آمد تا درباره سیاست های ارزی دولت پاسخگوی پرسش های اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه پرسش‌ها از رئیس کل بانک مرکزی، به موضوع نوسانات ارزی و سیاست های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: در این جلسه عنوان کردیم در ابتدای حضورتان در بانک مرکزی در بسته جدید ارزی شاهد اعلام چند نرخ ارز بوده ایم که مشکلاتی را برای مردم و فعالان اقتصادی به وجود آورده است.

وی با اشاره به نرخ های متعدد ارز ازجمله دلار 4200 تومانی،نرخ بازار ثانویه، نرخ صرافی ها و نرخ آزاد، گفت:  این در حالی است که با وضعیت به وجود آمده، تولیدکنندگان برای مواد اولیه وارداتی شان و نیز ثبت سفارش تجهیزات خط تولیدشان دچار معضل جدی اند.

حسینی همچنین با تاکید بر اینکه صدور بخشنامه های متعدد طی 6 ماه گذشته، بخش خصوصی، تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، دانشجویان و ... را سردرگم کرده است، گفت: ما در ادامه از رئیس کل بانک مرکزی خواستیم که با تدوین برنامه میان مدت که دست کم ثبات حداقلی داشته باشد، به این سردرگمی ها پایان دهند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات و پاسخ های عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، افزود: آقای همتی با اشاره به این موضوع که تدوین بخشی از سیاست های ارزی فعلی حاصل تلاش تیم قبلی در بانک مرکزی بوده و ما در تلاشیم که در طول اجرای سیاست های ارزی جدید، آن را اصلاح کنیم.

به گفته حسینی، رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره ارز دانشجویی، تاکید کرد که تصمیمات در این زمینه به دلیل محدودیت های ارزی موجود اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین با اشاره به پاسخ های همتی درباره صدور بخشنامه های متعدد طی 6 ماه گذشته که تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، دانشجویان و ... را سردرگم کرده است، گفت: آقای همتی اعلام کرد در تلاشیم شرایط را برای تسهیل امور فعالان اقتصادی، کنیم.

حسینی در پایان تاکید کرد: با توجه به آغاز به کار تیم جدید در بانک مرکزی، به نظر می رسد باید فرصت داد تا بانک مرکزی بتواند در ساماندهی بازار نقش خود را ایفا کرده و با توجه ویژه به دغدغه های مردم و فعالان اقتصادی، تصمیمات و سیاست های درستی را اتخاذ کند.

 

ارسال نظر