شناسه خبر : 2159

بسته تشویقی صنایع کوچک در انتظار مصوبه هیات وزیران

جزئیات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک

جزئیات برنامه ضدتحریم دولت برای صنایع کوچک

بسته تشویقی تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از صنایع کوچک و کاهش هزینه آنها در دوران تحریم منتظر تصویب از سوی هیات دولت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران- در مورد بسته تشویقی تدوین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور کاهش هزینه صنایع کوچک و تسهیل فعالیت آنها در زمان تحریم، اظهار کرد: این بسته به هیات دولت ارسال شده و در انتظار تصویب است. باید اعلام کرد که محتویات بسته مربوطه صرفا ارزی نیست و حمایت از صنایع کوچک در بخش های مختلف را شامل می شود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش این بسته جلوگیری از خروج پول واحدهای صنعتی است و تزریق پول به این واحدها را شامل نخواهد شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در این بسته شرایط برای واحدهای کوچک و متوسط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که میزان بدهی آنها را متوقف و یا استمهال می‌کند تا با جلوگیری از خروج پول از واحدهای صنعتی، بخشی از هزینه‌های پرداختی آنها به دولت کاهش یابد و بتوانند به نحو مطلوب‌تری فعالیت کنند.

مقیمی ادامه داد: محتویات این بسته شامل بخشش جرایم بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی و در حوزه کاهش هزینه‌های صادرات و واردات است که به زودی در هیات دولت در خصوص آن تصمیم گیری خواهد شد و جزئیات آن به طور رسمی اعلام می‌شود.

صنایع کوچک به عنوان یکی از اصلی‌ترین محورهای اقتصادی کشور در شرایط تحریم تلقی می‌شوند و بر اساس مذاکرات صورت گرفته با اروپایی‌ها واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دایره تحریم خارج شده و می‌توانند در برهه‌ای از زمان که واحدهای صنعتی از بحران تحریم رنج می‌برند و به طور کلی بخش تولید در شرایط نامناسبی قرار دارد، به فعالیت خود بهتر از قبل ادامه دهند و حداقل بخشی از کاستی‌های به وجود آمده در حوزه عملکرد صنایع بزرگ را جبران کنند.

ارسال نظر