شناسه خبر : 19619

گزارشگران فساد تشویق مادی و معنوی می‌شوند

گزارشگران فساد تشویق مادی و معنوی می‌شوند

رئیس مرکز نظارت همگانی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی برای نخستین بار ۱۰ هزار تخلف و جرم را شناسایی کرده‌ و در سال جاری تعدادی از گزارشگران فساد که تاثیر در کشف برخی از ناهنجاری‌های اداری و تخلف داشته‌اند، تشویق مادی و معنوی می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حسینعلی احمدی گرجی با بیان اینکه با تمام قوا به‌ لحاظ مادی و معنوی از گزارشگران فساد حمایت خواهد شد، افزود: برنامه سیاستی حمایت از گزارشگران فساد در سازمان بازرسی کل کشور تصویب شده‌ است.

وی ادامه داد: اگر فردی گزارش یا تخلف را گزارش دهد، حدودا ظرف یک ماه می‌تواند نتیجه آن‌ را مشاهده کند.

گرجی اظهارداشت: برای نخستین بار سازمان بازرسی کل کشور ۱۰ هزار تخلف و جرم را شناسایی و آن‌ را به ۷۰۰ عدد محدود کرد. سازمان بازرسی شکایات و گزارش‌های ارسالی را آسیب‌شناسی می کند و آنها را به دستگاه‌های اجرایی ارجاع می‌دهد.

سامانه گزارشگران فساد ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور رونمایی شد.

درویشیان پنجم تیر ماه در نشست  خبری درباره فعالیت سامانه گزارشگران فساد گفت: ۴۴ هزار و ٨٠٠ مورد گزارش به صورت ناشناس در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ٣٣ هزار مورد رسیدگی و بقیه گزارش ها در دست بررسی و اقدام قرار دارد  همچنین تعداد گزارش‌ها از کسانی که با مشخصات درج شده در سامانه اعلام گزارش کردند، ۱۱۲۱ مورد بوده که ١۶٧٧ مورد رسیدگی و مابقی در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

ارسال نظر