شناسه خبر : 36117

سارقان به جان لوله های آب پایتخت افتادند؟

سارقان به جان لوله های آب پایتخت افتادند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان اشاره کرد و گفت: این فرونشست به خاطر پایین رفتن منابع آبی نبود بلکه به دلیل سرقت لوله‌های آب بود که پدیده‌ای نوظهور است؛ دریچه‌های آب و قطعات پل‌ها نیز به سرقت می‌رود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه پیش از یکصد و شصت و چهارمین در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در جلسه امروز گزارشی از محله جوانمرد قصاب، بررسی مصوبات باغات و بررسی مصوبه کمیسیون نامگذاری در دستور کار قرار دارد.

وی از انجام پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو از سوی بانک شهر خبر داد و گفت: شرکت‌های واگن سازی پس از ۱۸ ماه از پرداخت پیش پرداخت، واگن ها را تحویل می دهند.

چمران با اشاره به نامه به رئیس مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق با موضوع برنامه هفتم توسعه، اظهارداشت: جلساتی را با نمایندگان در این خصوص داشتیم؛ در برنامه هفتم به مدیریت شهری پرداخته نشده و امیدواریم این موارد گنجانده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری چهارساله و پنج ساله نیست و باید مشکلاتش طی برنامه‌های دائمی حل شود.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران با در دست داشتن قرآن، قرآن سوزی در دانمارک و سوئد را محکوم کردند.

گزارشی از محله جوانمرد قصاب/ تولد نوزادان معلول به دلیل وجود دکل‌های فشار قوی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود، گزارش ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص محله جوانمرد قصاب در منطقه ۲۰ را در دستور کار قرار دادند.

وی در این خصوص گفت: هشت هزار و ۵۰۰ خانوار و ۳۰ هزار شهروند در این محله سکونت دارند و ۱۷ بوستان در منطقه احداث شده بود که شهروندان از وضعیت آن راضی هستند.تنها نکته روشنایی کم بوستانها در شب است که باید سرمایه گذاری لازم انجام شود.

امانی افزود: کالبد محله فرسوده نیست و تنها چند نقطه فرسوده است که مقبره جوانمرد قصاب نیز در آن وجود دارد و وزارت میراث فرهنگی اجازه ساخت بیش از سه طبقه نمی دهد.

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: روشنایی بوستان ها موضوع بسیار مهمی است و اکثر بوستان های منطقه ۲۰ و شهرری با مشکل خاموشی رو به رو هستند.

وی دلیل این‌موضوع را اختلاف بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق عنوان کرد و گفت: این خاموشی باعث تجمع معتادان در بوستان ها شده و فضای ناامنی را ایجاد کرده است.

جعفر شربیانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز اظهار داشت: در دوره دوم تا چهارم مدیریت شهری، در راستای تحقق شعار کاهش فاصله جنوب و شمال، اتفاقات ویژه ای افتاد و محله از حاشیه خارج شد .

وی با بیان اینکه برخی مشکلات این محله در کمیسیون ماده پنج در حال رفع است، گفت: برخی معابر شهرری به دلیل اجرای برخی طرح ها در سالیان طولانی فریز شد که درحال رفع در کمیسیون ماده پنج است.

شربیانی ادامه داد: ۳۰۰ پلاک در ملک آباد در معرض خطوط فشار قوی برق قرار دارند و بر این اساس سالیانه تعداد زیادی کودک معلول به دلیل قرار گرفتن در معرض این دکل ها به دنیا می آیند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: هماهنگی هایی انجام شد و بودجه ای در نظر گرفته شد تا شهرداری زمینی را به جا به جایی دکل ها اختصاص دهد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه نیروهای خدمات شهری باید از ساعت چهار صبح به خیابان ها بیایند و تا شب فعالیت کنند، گفت: امتیازاتی در گذشته برای نواحی در نظر گرفته شده بود و درخواست دارم که شهرداری در حوزه خدمات شهری، امتیازات مشخصی را برای نواحی در نظر بگیرد و وضعیت حقوق و دستمزد و گروه شغلی این افراد را مورد توجه قرار دهد.

وی با اعلام اینکه قم و اراک در ۲ روز گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند، یادآور شد: باید تغییراتی در قانون هوای پاک صورت بگیرد؛ چراکه برای ذرات کمتر از ۱۰ میکرون در قانون هوای پاک، موردی دیده نمی شود.

وی افزود: وزارت نیرو یکی از دستگاه هایی است که باید تلاش خود را بیشتر کند تا دچار ناترازی انرژی نشود و وزارت نفت نیز توضیح دهد که برای طرح کهاب چه اقدامی انجام داده است.

تغییر نام ۱۲ معبر و یک بوستان در تهران/ نامگذاری خیابانی با نام شهید آشوری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز خود ، مصوبه کمیسیون نامگذاری را در دستور کار قرار داده و تصویب کردند، بر این اساس خیابان بهبهان در منطقه ۶ به نام شهید آشوری جانی پت اوشانا، خیابان ثاقب در منطقه ۶ به نام بهبهان، کوچه فاقد نام در منطقه ۱۲ به نام شهدای بانک ملت، کوچه سی‌ام در منطقه ۱۶ به نام شهید رضا حاج منصور تفرشی تغییر نام یافت.

همچنین خیابان هشت متری ابوذر در منطقه ۱۶ به نام شهید غلامحسین کوهی، کوچه نسترن در منطقه ۱۹ به نام شهید اسماعیل رستمی، تغییر نام داد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تغییر نام کوچه تکبیری در منطقه ۱۰ به نام شهید رضا خلاقی، کوچه سلیمی در منطقه ۱۰ به نام شهید داوود خداداد، کوچه سوم در منطقه ۱۰ به نام شهید رحیم فیلبان، کوچه مسعود در منطقه ۱۰ به نام شهید عبداله باقری، کوچه بهشتی در منطقه ۱۰ به نام شهید محسن یزدان پناه، کوچه چاوشی در منطقه ۱۰ به نام شهید هاشم نعیمی و بوستان تهرانی در منطقه ۱۰ به نام بوستان نورالزهرا(س) موافقت کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین با مصوبه کمیسیون نامگذاری مبنی بر تغییر نام خیابان رازی در منطقه ۱۱ به نام مرحوم علی سلیمانی مخالفت کردند و قرار شد این بند در کمیسیون بررسی شود.

ارسال نظر