شناسه خبر : 8446

بیش از ۳۰۰ هزار راس دام عشایر فارس بیمه می‌شود

بیش از ۳۰۰ هزار راس دام عشایر فارس بیمه می‌شود

مسئول امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر فارس از بیمه شدن بیش از ۳۰۰ هزار راس دام عشایر از ابتدای طرح بیمه فراگیر دام در استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، امیر بیات شنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران بیان کرد: برقراری پوشش فراگیر بیمه‌ای برای همه دام‌های عشایر با هدف توسعه کمی و کیفی، ایجاد ثبات در نظام تولیدی اجرا می‌شود.

او افزود: با توجه به بند (ث ) ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور مبنی بر اجباری شدن پوشش بیمه‌ای برای تمام دام‌ها، اداره‌کل امور عشایر فارس با محوریت اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری و ۲۳ شرکت تعاونی با همکاری صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر دام سبک عشایر اقدام کرده است.

مسئول امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری اداره‌کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ بالغ بر سیصد هزار راس دام عشایر در قالب این طرح بیمه شد و این امر مهم در حال حاضر رویکرد جدیدی در افزایش میزان غرامت پرداختی و تسریع و تسهیل در روند پرداخت خسارت را دنبال می‌کند.

بیات یادآور شد: جامعه مولد عشایری استان فارس با پرورش و نگهداری بیش از ۳ میلیون راس دام سبک و تولید سالیانه ۲۰ هزار تن گوشت قرمز ۳۰ درصد نیاز جامعه را به پروتئین تامین می‌کنند و نقش مهمی در تولید دارند.

ارسال نظر