شناسه خبر : 8104

۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان هستند

160 هزار نفر تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان هستند

اسدالله رازانی، رییس هیات مدیره صندوق، از بازنشستگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی نام برد و گفت: بسته‌های نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی یکی از خدمات ارزشمند دولت و نظام است که یکی از مهترین بخش‌های آن بازنشستگی روستاییان و عشایر است.

به گزارش چابک آنلاین، اسدالله رازانی، رییس هیات مدیره صندوق، از بازنشستگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی نام برد و گفت: بسته‌های نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی یکی از خدمات ارزشمند دولت و نظام است که یکی از مهترین بخش‌های آن بازنشستگی روستاییان و عشایر است که تا امروز ما توانسته‌ایم بالغ بر یک میلیون و 16۰ هزار ایرانی را تحت پوشش خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دهیم و از این میان نیز بیش از 106 هزار خانوار از صندوق مستمری دریافت می‌‌کنند.

وی با اشاره به خدمات فراوان نظام برای روستاییان گفت: جای خالی بیمه برای روستاییان محسوس بود که خوشبختانه دولت در این زمینه گام مهمی برداشت و صندوق را برابر اصل بیست و نهم قانون اساسی تاسیس نمود و اکنون دولت مصمم است که افراد فاقد پوشش بیمه‌ای هر چه سریعتر تحت پوشش قرار گرفته و بتوانند از خدمات صندوق بهره مند شوند.

 رییس هیات مدیره با تاکید بر تعامل و همکاری کلیه دستگاه‌ها بیان داشت: راه باقیمانده طولانی و سخت است و انتظار است کلیه مدیران موضوع را جدی تلقی کنند تا ان شااله بتوانیم گام بزرگی در این زمینه برداریم و استان نیز در حفظ رتبه نخست سعی و تلاش نماید.

رازانی افزود: ماهیت این صندوق تحقق اصل بیست و نهم قانون اساسی است و شخص می‌تواند با پرداخت کمترین هزینه به عضویت صندوق درآمده و در آینده برای تامین حداقل معیشت خود محتاج سایرین نشود و کرامت او نیز حفظ گردد.  

وی گفت: استان کردستان در سه شاخص جذب، تمدید و سن بیمه شدگان در سال 97 موفق به کسب رتبه اول کشوری شده است.

 

 

ارسال نظر