شناسه خبر : 7055

نمایندگانی که جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث را دریافت نکنند مشمول انفصال دائم می‌شوند

نمایندگانی که جریمه  دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث را دریافت نکنند مشمول انفصال دائم می‌شوند

مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه نوین گفته که دریافت نکردن جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث از مصادیق تضییع حقوق دولت است و آن دسته از نمایندگانی که این دیرکرد را از بیمه‌گذار دریافت نمی‌کنند تخلف کرده اند ومشمول انفصال دائم می‌شوند."

چابک آنلاین، زهرا نامداری، بر اساس قانون، همه دارندگان  وسایل نقلیه مکلفند که بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند؛این بیمه نامه تاریخ اعتبار محدودی دارد و باید در زمان سررسید مقرر حتما آن را تمدید کرد.

 اما گاهی به دلایلی انجام این کار، به تعویق می افتد و زمانی که برای تمدید آن مراجعه می  شود با مبحثی تحت عنوان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث روبرو می‌شویم.

این جریمه به صورت روزانه محاسبه شده و به مبلغ بیمه نامه شخص ثالث اضافه می‌شود و حداکثر تعداد روزهایی که برای نداشتن بیمه ثالث باید جریمه پرداخت کرد برابر با تعداد روزهای یکسال است.

"ابوالفضل جهاندیده"، مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه نوین در خصوص جریمه این دیرکرد به چابک آنلاین گفت: بند ب ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث می گوید:مبلغی معادل حداکثر یک سال حق بیمه اجباری از دارندگان وسیله نقلیه ای که از انجام بیمه موضوع این قانون خود داری کنند وصول می شود و میزان مبلغ مذکور، نحوه وصول، تخفیف، تقسیط و بخشودگی آن به پیشنهاد بیمه مرکزی  به تصویب مجمع عمومی صندوق خسارت های بدنی می رسد.

به گفته وی"دربیمه نامه شخص ثالث به تفکیک نوشته می شود که چه مقدار از مبلغ دریافتی بابت اصل حق بیمه است و به حساب شرکت بیمه می رود و چه میزان جریمه است که مستقیم به حساب صندوق تامین خسارت های بدنی واریز خواهد شد.

همچنین موارد استفاده از این مبلغ در ماده 21قانون شخص ثالث بیان شده است.

مدیربیمه های اتومبیل شرکت بیمه نوین  اذعان داشت که اگر خسارت در زمانی اتفاق بیافتد که تاریخ انقضای بیمه نامه شخص ثالث گذشته باشد،  شرکت بیمه نمی تواند  تعهدی نسبت به پرداخت خسارت داشته باشد و برای جبران مواردی از قبیل انقضاء بیمه‌نامه ثالث، بطلان قرارداد، تعلیق تأمین شرکت بیمه‌گر، فرار و یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا ورشکستگی  شرکت بیمه، مبالغ جریمه به حساب صندوق تامین خسارت های بدنی واریز می شود.

به گفته وی، یکی از منابع درآمدی صندوق تامین خسارت های بدنی از محل این دیرکرد ها است.

جهاندیده  تصریح کرد که "دریافت نکردن جریمه دیرکرد بیمه نامه شخص ثالث از مصادیق تضییع حقوق دولت است و آن دسته از نمایندگانی که این دیرکرد را از بیمه گذار دریافت نمی کنند تخلف کرده اند و مشمول انفصال دائم می شوند."

ارسال نظر