شناسه خبر : 6934

پرداخت مستمری در شهرستان ابرکوه ۶۳ درصد رشد داشته است

پرداخت مستمری در شهرستان ابرکوه ۶۳ درصد رشد داشته است

رئیس شعبه تامین اجتماعی ابرکوه گفت: با آغاز ارائه ۳۵ نوع خدمات غیرحضوری این نهاد در شهرستان، این تعداد تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۹۸ به ۶۰ نوع می رسد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا عباس حمیدی زاده، روز دوشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ الی ۲۵ تیرماه) افزود: این خدمات تحت عنوان طرح ملی مرحوم دکترمحمدباقر نوربخش مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در راستای تسهیل و روان سازی امور مخاطبان و شفافیت خدمات رسانی به افراد تحت پوشش اجرا می‌شود و با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری در مجموع ۲۰۰ نوع خدمات تامین اجتماعی غیرحضوری ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار نفر زیر پوشش این اداره هستند، ادامه داد: پرداخت مستمری در دولت دوازدهم در این شهرستان ۶۳ درصد رشد داشته است و حجم پرداختی مستمری‌ها از ۹۹ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ با تدبیر و رویکرد حمایتی دولت به ۳۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید.

حمیدی زاده خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش می‌توانند برای دسترسی آسان برای دریافت خدمات به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی گفت: ۹۵ درصد مراجعه اعم از بیمه شدگان و کارگاه‌ها به تامین اجتماعی کاهش یافته است.

حمیدی زاده بابیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت ابرکوه زیرپوشش قرار دارند ادامه داد: در مجموع ۱۱ هزار بیمه شده اصلی شهرستان هستند.

این مسئول اضافه کرد: در یکسال گذشته ۲۶ هزار و ۲۰۰ فقره دفترچه‌های درمانی صادر و اعتبار ۷۹ هزار و ۹۴۰ دفترچه تمدید شده است.

وی یادآور شد: در همین مدت ۳۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت تعهد بلند مدت و کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت شد.

رئیس تامین اجتماعی ابرکوه خاطرنشان کرد: یکسال گذشته ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان پرداخت گردید.

وی با بیان اینکه این شعبه ۱۲۰ میلیارد ریال مطالبات معوق از کارگاه‌های تولیدی دارد، یادآور شد: هم اکنون هزار و ۱۵۳ کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی فعال تحت پوشش بیمه هستند که ۳۲۹ کارگاه از بخشودگی جرائم بیمه برخوردار شده‌اند.

حمیدی زاده همچنین اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال یکسال گذشته به ۲ هزار و ۱۰۰ مستمری بگیر پرداخت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال نظر