شناسه خبر : 6873

بیمه شدن امدادگران امداد خودرو کشور پس از ۵۰ سال

بیمه شدن امدادگران امداد خودرو کشور پس از 50 سال

رییس انجمن صنفی امداد خودرویی برون شهری کشور خبر داد که طی تفاهم با سازمان تامین اجتماعی بعد از ٥٠ سال همه امدادگران امداد خودروی کشور بیمه شدند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید مهدی حسینی روز سه شنبه در همایش آموزشی و اجرایی صنعت امداد خودرو کشور گفت: ٥٠ سال بود که امدادگران ما از نعمت داشتن بیمه محروم بودند و خبری از اسم امدادگر خودرو در سازمان تامین اجتماعی نبود.

وی گفت: این انجمن خرسند است که بعد از سالها توانست در مذاکره با سازمان تامین اجتماعی امدادگران کشور را مشمول بیمه تامین اجتماعی کند.

حسینی با توضیح اینکه امداد خودرو سالها در بخش دولتی دیده می شد و بعد از اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی صاحب جایگاه در بخش خصوصی شد، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی حال این بخش نیز خوب نیست و شرایط سختی را می‌گذراند که نمونه آن بیمه امدادگران بعد از ٥٠ سال است.

رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور به تشریح نحوه ساماندهی مشکلات این صنف پرداخت و ادامه داد؛ پیش تر، امدادگران ما سواد کافی نداشتند اما با تلاش انجمن صنفی رشته امدادگری بعد از استاندارد سازی وارد نظام آموزشی فنی و حرفه ای شده است.

به گفته ی حسینی تا پیش از این هیچ کد شناسایی از امدادگران وجود نداشت اما اکنون هر شخصی می‌تواند از طریق کد شناسایی و پلاک خودرو هویت امدادگر را در سامانه تعریف شده شناسایی کند و بعد خودروی خود را به او بسپارد.

وی از توافق با اورژانس کشور برای آموزش امدادگران خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تصادفات جاده ای لازم بود امدادگران ما آموزش هایی در خصوص پزشکی نیز داشته باشند.

رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور اضافه کرد: تاکنون چهار هزار پایانه فروش (پوز) به امدادگران دارای کد شناسایی داده شده است و مردم هنگام پرداخت هزینه امدادخودرو در جاده های مشکلی برای پرداخت نخواهند داشت ضمن اینکه نرخ ها کاملاً مشخص است و به صورت سلیقه ای از مردم اخذ نخواهد شد.

ارسال نظر