شناسه خبر : 6826

۲ هزار میلیارد تومان بنیاد شهید به بیمه تکمیلی بدهکار است

۲ هزار میلیارد تومان بنیاد شهید به بیمه تکمیلی بدهکار است

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بیمه‌های طرف قرارداد بنیاد شهید هستند؛ از این رو، برای ارائه خدمات مطلوب به ایثارگران و خانواده‌های شهدا لازم است اعتبارات بیمه‌های تکمیلی به موقع پرداخت شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا عباسپور ایرنا افزود: برای درمان ایثارگران چون در قاعده هرم خدمات درمانی ما بحث بیمه های همگانی و تکمیلی است، برای ارائه خدمات به ایثارگرانی که به مراکز طرف قرارداد مراجعه می کنند، لازم است اعتبارات بیمه ها به موقع پرداخت شود تا با پرداخت به موقع سرانه بیمه گر این خدمات به نفع مطلوبی ارائه شود.

بر اساس شنیده‌ها و اعلام برخی از مسئولان بنیاد شهید، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بنیاد شهید به بیمه تکمیلی بدهکار است. اخیراً تعدادی از ایثارگران از نحوه ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی و بیمارستانی گلایه دارند که این موضوع از طریق معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید پیگیری شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید با اشاره به پوشش کامل درمانی ایثارگران و خانواده آنها گفت: خدمات درمانی شامل خدمات کلینیکی، پاراکلینیکی، ویزیت و دارو، بستری، آرتز و پروتز، پیوند اعضا توسط شرکت بیمه طرف قرارداد بنیاد به صورت کامل پوشش داده می‌شود و بیماران در صورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد فرانشیزی نیز پرداخت نمی‌کنند.

وی در مورد تعداد افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی توسط بنیاد شهید اظهار داشت: هزینه‌های بیمه تکمیلی درمان ایثارگران غیرشاغل که حدود یک میلیون و ٢۵٠ هزار نفر و همچنین بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها که حدود ۴۵۰ هزار نفر هستند، به بنیاد شهید و امور ایثارگران محول شده است.

به گفته عباسپور، اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش هستند و بیمه آنها از یکم آبان سال ۹۷ آغاز و تا ۳۰ مهر ۱۳۹۸ نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پاسداشت زحمات ایثارگران کمترین وظیفه ماست، در همین راستا رسیدگی به وضعیت درمانی جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت‌های بنیاد شهید به شمار می‌رود که به دقت نیز رصد می‌شود.

بر اساس آمار بنیاد شهید، ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و تعداد کل جانبازان در کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر، معادل ۵۹ درصد جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر، معادل ۴۱ درصد نیز جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر است.

ارسال نظر