شناسه خبر : 6693

میانگین سن بیمه پردازان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، هفت سال جوان‌تر شد

میانگین سن بیمه پردازان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، هفت سال جوان‌تر شد

اسدالله رازانی: نظام در دهه سوم عمرخود و در دوران بلوغ و خردمندی به این تشخیص رسید که در پرتو نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی طرح بیمه اجتماعی کشاوزان روستاییان و عشایر را پیش بینی و به مرحله اجرا برساند.

به گزارش چابک‌آنلاین، رازانی رئیس هیات مدیره صندوق در جمع کارگزاران منتخب استان خراسان رضوی با ابراز خوشحالی از اینکه فرصتی فراهم شد تا در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  به جامعه تولید کننده روستایی و عشایری خدمت کند گفت:

نظام در دهه سوم عمرخود و در دوران بلوغ و خردمندی به این تشخیص رسید که در پرتو نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی طرح بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر را پیش بینی و به مرحله اجرا برساند تا برابر اصل 29 قانون کلیه افراد جامعه از جمله روستاییان و عشایر از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند گردند.

او در ادامه افزود: یکی از شاخص های توسعه درگزارش های سازمان ملل جهت رده بندی کشورها شاخص برخورداری از زندگی آبرومندانه و همراه با کرامت انسانی است لذا بر همین مبنا نظام های اجتماعی برای دوران کهولت سن و بازنشستگی افراد جامعه برنامه ریزی می کنند و تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از اقدامات بسیار متعالی نظام و دولت بود و در سطح ملی کار  بسیار درخشانی انجام شده است.

رازانی با اشاره به اینکه بنای جلسات در استانها  به منظور استفاده از نقطه نظرات کارکنان دفاتر استانی و کارگزاران است گفت: این حرکت باعث می شود تا مجموعه صندوق حرکت پیش رونده خود را با شتاب بیشتر ادامه داده و ماموریت خودرا انجام دهد.

او همچنین گفت: به دنبال آن هستیم که با هم فکری و یک حرکت علمی خدمات صندوق را به جامعه ارائه کنیم .

او حلقه واصل بین جامعه هدف و صندوق را کارگزاران دانست و تاکید کرد که اگر کارگزاران فعال باشند صندوق نیز در پیشبرد اهداف خود موفق تر عمل خواهد کرد و افزود: از پیشنهادات کارگزاران جهت اهداف و برنامه های صندوق استقبال می کنیم و با بررسی در کارگروه های تخصصی صندوق به آن ترتیب اثر خواهیم داد.

مصطفی شریعتی، مدیرکل امور استان ها و کارگزاری ها نیز تاکیدکرد: اقداماتی درخصوص آئین نامه صندوق صورت گرفته و بسته های جدیدی در آن پیش بینی شده است تا مشوقی جهت جذب جوانان و ادامه بیمه پردازی بیمه شدگان فعلی  صندوق باشد.

شریعتی افزود: توجه به کارگزاریها بیشتر شده و رتبه بندی آنها نیز در حال انجام است. در آینده نزدیک کارگزاران معین نیز شناسایی خواهند شد و تسهیلاتی برای کلیه کارگزاران مطابق همین رده بندی ها در بودجه پیشبینی شده که در اختیار کارگزاران قرار خواهد گرفت. شریعتی همچنین از کلاس های آموزشی پیش بینی شده خبر داد که با جمع بندی نهایی به مرحله اجرا خواهد رسید.

او همچنین خبر داد: طی دو سال اخیر میانگین سن بیمه پردازان صندوق هفت سال جوان تر شده و از میانگین سنی 44 سال به 37 سال رسیده است لذا کارگزاران تلاش کنند تا با جذب افراد جوان میانگین سنی صندوق را کاهش دهند تا صندوق آینده روشن تری پیش رو داشته باشد.

کاظمی مدیر استان خراسان رضوی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرقته از ابتدای فعالیت دفتر استان تاکنون و تعداد بیمه شدگان استان  ارائه کرد.

او در ادامه به ذکر چند نمونه از اقدامات صورت گرفته پرداخت: تشکیل ستاد توسعه راهبردی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در 23 شهرستان با ریاست فرمانداران و اعضاء ستاد، انعقاد تفاهم نامه با سازمان جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت استان و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه امام رضا(ع)،  برگزاری جلسات متعدد با مسولین محلی، روحانیون، معتمدین و ریش سفیدان، دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی و جلسات مردمی در جهت تبیین اهداف و ماموریت های صندوق. پیگیری امضا تفاهم نامه با شرکت نوین زعفران ( طرح تار)، برگزاری جلساتی با معاونت مناطق محروم آستان قدس رضوی به منظور امضا تفاهم نامه و استفاده از منابع موجود تشکیل اتاق فکر از کارگزاران استان شرکت در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، برگزاری جلسات با تسهیل گران موسسه تاک، عضویت کارگزاران معین هر شهرستان به عنوان اعضای اصلی شورای اداری شهرستان، امضا تفاهم نامه همکاری با فنی و حرفه ای به منظور برگزاری کلاسهای آموزشی.

بازدید از دفتر کارگزاری 61143 شهرستان بینالود و اهدا حکم مستمری بازماندگان یکی از بیمه شدگان این کارگزاری  با حضور در منزل مستمری بگیر در روستای نقندر بخش طرقبه شهرستان بینالود از دیگر برنامه های رازانی رئیس هیات مدیره صندوق بود.

ارسال نظر