شناسه خبر : 6668

۴۰۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت ندارند

۴۰۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت ندارند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: تاکنون ۳۹۰هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه کرده اند، اما هنوز حدود ۴۰۰هزار نفر دیگر باقی مانده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از صدا و سیما، طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مددجویان کمیته امداد در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر که دفترچه بیمه سلامت ندارند باید فورا دفترچه خود را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کنند و منتظر نمانند تا در زمان بیماری به دنبال دفترچه باشند و کسانی که تا کنون اقدام به اخذ دفترچه نکردند، صرفا برای اولین مراجعه می توانند معرفی نامه دریافت کنند، ولی در مراجعات بعدی باید دفترچه داشته باشند.

موهبتی گفت: بدهی‌های ما برای مراکز درمانی در سال ۹۸ بخش دولتی و خصوصی برای فروردین پرداخت شده است، طلب اردیبهشت داروخانه‌ها این هفته پرداخت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سقف خدمت در راهنما‌های بالینی مشخص شده و تعداد تصویربرداری‌ها با دفترچه بر اساس این راهنما‌ها تعیین می‌شود و استفاده‌های بیش از حد از «ام آر آی» یا «سی تی اسکن» کنترل می‌شود.

موهبتی افزود: با رفع همپوشانی، ما کاهش بار مراجعه را با بیمه رایگان داشتیم، چون آن‌هایی که نیازمند نبودند، ولی دفترچه رایگان داشتند، دیگر مراجعات بیهوده ندارند.

ارسال نظر