شناسه خبر : 6214

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی ماهانه ۴۳۰هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی ماهانه  ۴۳۰هزار تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند

مربیان آموزشگاه‌های رانندگی از چتر حمایتی دولت و کارفرما محروم مانده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، حسین وحدانی فر (رئیس انجمن صنفی مربیان آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران) درباره مشکلات بیمه‌ای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی گفت: این قشر مشمول بیمه مشاغل آزاد هستند و عدم تخصیص یارانه دولتی در سهم بیمه آنان سبب شده تا ماهانه هزینه بسیار بالایی برای بیمه خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ بالای حق بیمه مربیان آموزشگاه‌های رانندگی سبب می‌شود تا قید بیمه را بزنند، تصریح کرد: طی بخشنامه‌ رانندگان درونشهری و برونشهری بخشی از سهم بیمه رانندگان درونشهری و برونشهری بر دوش دولت قرار می‌گیرد اما مربیان آموزشگاه‌های رانندگی همه سهم بیمه را باید خودشان بپردازند و ماهانه حدود ۴۳۰ هزار تومان بابت بیمه پرداخت می‌کنند.

او می‌افزاید: مهم‌ترین استدلال دولت به اعتراضات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به این موضوع این است که «کارفرما ندارید.» اما طبق قانون آن‌ها، کارگر تلقی می‌شوند. مربیان آموزشگاه‌های رانندگی هیچ چتر حمایتی از سوی دولت و کارفرما ندارند.

به گفته او؛ مربیان جزو سیستم حمل و نقل‌ نیستند و این امر سبب شده تا مزایایی که شامل رانندگان درونشهری و برونشهری می‌شود به آنان تعلق نگیرد. از جمله دریافت کارت سوخت که مشکلات عدیده‌ای را برای مربیان به وجود آورده است.

او تصریح می‌کند: دستمزد مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کمتر از حداقل دستمزد است و به صورت مزد ساعتی محاسبه می‌شود. آن‌ها هیچ کدام از مزایای مزدی را دریافت نمی‌کنند.

  • مرتضی

    همه اینها رو همه مربیان اطلاع دارند لطفا بفکر راه چاره برای مربیان باشید.من به عنوان یه مربی با ۴سال برگزیده شدن به عنوان نمونه شهری از هر ۴۸ هزار تومن حق کلاس ۹ هزار تومن دریافت میکنم.کمترین دستمزد حتی از حداقل دست مزد هم کمتر بدون بیمه تو این کرونا ۲ماهه بیکار بدون حمایت مالی.واقعا چرا....

  • Mohamad s

    باسلام بنده هم یک مربی آموزش رانندگی ام با۱۵سال سابقه ، بامشکلات بسیارزیادو درآمدکم درواقع کاراموز خیلی کمه ودرآمدماهم از همین راهه اساسی ترین مشکل همان بیمه است که کسی جوابگونیست درسال گذشته هرماه ۵۵۰هزاروخورده ای بابت بیمه تقدیم کرده که باربسیارسنگینی است بردوشمان وکسی کمک رسان نداریم باشغلی پرخطرو حساس ،خدارا خوش نمیاید چنین بی مهری نسبت به این قشرضعیف...

  • نورالدین سپهری

    با سلام من هم یک مربی رانندگی هستم با ۱۹سال سابقه کار به گیر دادن برسه همه مدعی هستند از راهنمایی ،راهگشا، کانون گرفته تا هنر اموز اماو قتی یه مشکل داری کسی جوابگو نیست برای تعویض یه کارت مربیگری یک هفته از کارت باید بزنی هفتصد هزار تومان هم هزینه کنی برای یه کارت به شعار دادن برسه همه هستن به عمل که میرسه همه خوابند جواب ما را کسی نداد امیدوارم در ان دنیا جواب بگیریم چون حق الناسه

  • سعید

    باسلام من به عنوان یک مربی رانندگی نظرم این است که حداقل مسئله ای که تاالان بوده بی عدالتی در مورد مربیان محترم پیش آمده وحقوقشان ضایع شده وگرنه این مسئله مسئله ای نبوده که حل ناشدنی باشد؛بنده حدود 11سال سابقه کاردر آموزشگاه دارم وبه جز این که تمام وکمال از ما کارو رعایت تعهدات وبازرسی های مستمرو...خواسته شده متاسفانه هیچ اقدام اساسی در موردمشکلات مربیان از جمله حقوق ومزایای مکفی نشده است.

  • مرتضی محمدی

    بنده یک مربی زحمتکش رانندگی هستم بایک حقوق ناچیز که بیمه هم ندارم وهیچ سنواتی ازمسولین خواهش میکنم رسیدگی کنید.بیست سال زحمت کشیدم.ولی هیچ سنواتی ندارم.

  • حدیث غریبی

    با سلام من به عنوان یک مربی خواهان حداقل مزایا برای این قشر می‌باشم چون واقعاً هم کارمون سخته هم درآمدمون پایینه،خواهش میکنم مسئولین رسیدگی کنند یعنی ما کمتر از راننده های تاکسی به حساب میایم که نه بیمه داریم نه کارت سوخت داریم ؟!

  • مهشید نظری

    سلام وقت بخیر
    در مورد بیمه سوالی داشته باشین در خدمتتون هستم

  • ناشناس

    با سلام بفرمایید چطوری خومون رو زیر چتر بیمه ببریم پیر شدیم تو این آموزشگاه با بیست و دو سال کار بدون بیمه!

  • احمد یوسفی

    باسلام منم چند ساله مربی هستم اما الان خیلی پشیمونم چون ک درامدش خرج ماشینشمون نمیشه تازه بیمه هم نداریم

  • فریباوطن پرست

    الان من چند۸ساله مربی رانندگیم خدایی درحق مربی هاخیلی ظللم میشه ایابنزین ماشین مامربی هاباماشینی که حرکت نمیکنه بایدیکی باشه هرچه درمیارم خرج بنزین وبیمه ی ماشینمه نه بیمه ای داریم نه پشتوانه ای ب خاطرخدارسیدگی کنیدبااین وضع کرونا

  • ناشناس

    با سلام
    بنظر من یکی از یکی از بدبخت ترین افراد جامعه مربی آموزش رانندگی است،باید جواب والدین هنرجو رو بدیم، به راهور جواب پس بدیم، گوشه و کنایه و توهین آدمای تو خیابون رو بشنویم مدیر و موسس هم که جای خودشون، بیمه هم که نداریم، راه چاره هم نداریم فقط امیدمون به خداست.

  • علی

    باسلام میخواستم ازخدمتتون بپرسم حق واریزبیمه امسال مامربیان آموزش رانندگی چقدرهستش کسی اطلاعی داره باتشکرازشماعزیزان

  • ناشناس

    واقعا چرابه این قشر زحمتکش رسیدگی نمیشه؟ نه بیمه و نه مزایای دیگر. درآمد چندانی نداریم توروخدا یه فکری به حالمون بکنید

  • علی رضا آذرپرا

    باید لااقل یه وام خرید خودرو با درصد سود کم به مربیان بدهند تا بتوانند ماشین خودشون رو نو کنند تا بتوانند کار کنند این حداقل کاری است که می تونن انجام بدهند

  • مریم شفیعی

    خیلی خیلی به قشر مربیان رانندگی ظلم شده. شغل پر خطر.پر استرس، کم درآمد. بدون بیمه و بدون هیچ مزایا.

ارسال نظر