شناسه خبر : 5804

مددجویان زنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مددجویان زنجانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان از ابتدای امسال تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان قرار گرفته اند و مهلت تبدیل کارت درمانی آنها به دفترچه بیمه‌ای نیز تا آخر اردیبهشت تعیین شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، خدیجه ابراهیم خانی در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل افزود: رسالت بیمه سلامت از اول آبان سال 96 پوشش بیمه همگانی رایگان افراد بی بضاعت بود و به رغم نبود آزمون وسع، سازمان بیمه سلامت متعهد شد تا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را تحت پوشش قرار دهد.

وی اظهار داشت: روزهای پایانی سال گذشته و طبق تفاهم‌نامه منعقده با کمیته امداد این استان موضوع پوشش درمان مددجویان این نهاد به سازمان بیمه سلامت منتقل شد.

این مسئول ادامه داد: پیش از این، مددجویان کمیته امداد با کارت درمان برای دریافت خدمات مورد نیاز به پزشکان طرف قرارداد مراجعه می کردند که از این پس این افراد از طریق بیمه سلامت دفترچه بیمه‌ای دریافت می کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس در سطح کشور یک میلیون نفر جمعیت بیمه شده کمیته امداد هستند و در این میان سهمیه هر کدام از استان ها مشخص شده که کارهای مربوطه انجام می شود.

ابراهیم خانی افزود: بر این مبنا، مددجوی جدید با دریافت معرفی نامه از طریق کمیته امداد به بیمه سلامت مراجعه کرده و سپس از طریق دفاتر پیشخوان دفترچه بیمه‌ای دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیکی نیز اسفند سال گذشته به صورت نمونه از شهرستان خرمدره آغاز شد که با اجرای کامل آن دفترچه کاغذی بطور کامل حذف می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات این اداره کل ارتقای دانش بیمه شدگان از قبیل قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌هاست که این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

در زمان حاضر بیش از 50 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ارسال نظر