شناسه خبر : 5780

نیمی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی تحت پوشش بیمه حوادث نیستند

نیمی از خانه‌های روستایی خراسان رضوی تحت پوشش بیمه حوادث نیستند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از نیمی از خانه‌های روستایی بازسازی شده این استان در برابر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بیمه نیستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، حسن حسینی افزود: از سال ۱۳۸۴ تا پایان سال ۱۳۹۷ در قالب بازسازی و طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی ۱۱۵ هزار و ۵۳۳ واحد مسکونی روستایی در سطح خراسان رضوی بهسازی و نوسازی شده اند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی از سال ۱۳۸۸ نسبت به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه و اجباری کردن بیمه خانه‌های روستایی اقدام کرد، به این معنا که بعد از پایان ساخت هر خانه روستایی و صدور پایان کار صاحبخانه موظف بود خانه را بیمه کند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: خانه‌هایی که پیش از سال ۱۳۸۸ نیز در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این استان بازسازی شده اما بیمه نشده بودند هم می‌توانستند از سوی صاحبانشان بیمه شوند.

وی افزود: با این وجود تاکنون از کل خانه‌هایی که در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بازسازی شده اند ۶۶ هزار واحد زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.

حسینی هزینه بیمه هر واحد را برای مدت ۱۲ سال مبلغ ۸۲۵ هزار ریال اعلام و بیان کرد: این مبلغ ناچیز است لذا همه صاحبان خانه‌های روستایی قادرند از آن بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظر