شناسه خبر : 5747

بیمه خانه معلمان باید اجباری شود

بیمه خانه معلمان باید اجباری شود

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: بیمه خانه معلمان باید اجباری شود همچنین پرداخت معوقات معلمان در استان‌های سیلزده در اولویت است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ، سید محمد بطحایی تاکید کرد: اولین اقدام ما در حوزه معلمان و همکاران‌مان است، در این شرایط حتی خرید یک یخچال هم دشوار است حال برخی از همکاران ما همه زندگی خود را از دست داده‌اند باید بیمه خانه معلمان را اجباری کنیم و  برای آینده این کار را انجام دهیم اما فعلاً باید اسکان ویژه برای همکاران‌مان را داشته باشیم و این مسئله اصلی است در خوزستان سه کمپ ویژه معلمین را راه‌اندازی کردیم و در لرستان هم به تشخیص مسئولان استان باید سریع در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: آمار فرهنگیان آسیب‌دیده باید هر چه سریعتر در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا اعتبارسنجی و اقدامات لازم انجام شود، پرداخت مطالبات و معوقات فرهنگیانی که در این حادثه آسیب دیده‌اند باید در اولویت قرار گیرد و فهرست این افراد باید سریع تهیه و اقدام‌ شود.

بطحایی گفت: در حوزه فضای مدارس دو نوع مشکل داریم،  فضاهایی که قابل پاکسازی هستند باید سریع پاکسازی شوند و فضاهایی هم که به تخریب و بازسازی رسیده است، در اختیار سازمان نوسازی است تا  برای بازسازی اقدام شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: روحیه بچه‌ها برای ما مهم است نه نمره و مهم این است که  دانش‌آموزان، روحیه خود را نبازند و در برابر حادثه‌ای که اتفاق افتاد پایدار بماند،  این اولویت اصلی آموزش و پرورش عمومی است.

ارسال نظر