شناسه خبر : 5737

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

شرکت‎های بیمه در اسرع وقت واحدهای مسکونی سیل‎زده را تعیین‎تکلیف کنند

شرکت‎های بیمه در اسرع وقت واحدهای مسکونی سیل‎زده را تعیین‎تکلیف کنند

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده سیل به بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی کشور خسارت وارد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، عزیزالله مهدیان امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‎زده استان گلستان اظهار کرد: کار کارشناسی واحدهای مسکونی سیل‎زده برای نقاطی که ممکن بوده به اتمام رسیده و تنها بخش‎هایی که امکان دسترسی به آن نیست باقی مانده است.

وی از آغاز پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی سیل‎زده در روستاهای گلستان خبر داد و افزود: یکی از مشکلات ما در مناطق سیل‎زده بحث بیمه است و باید مسأله بیمه واحدهای مسکونی سیل‎زده مدنظر قرار بگیرد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بخشی از منازل مسکونی سیل‎زده تحت پوشش بیمه قرار دارند و دولت نیز قید کرده که خسارت این واحدها از طریق بیمه جبران شود و بیمه باید کارشناسی ‎های خود را انجام دهد و واحدهای تحت پوشش بیمه را مشخص کند تا خسارت مابقی واحدهایی که بیمه نیستند از طریق بنیاد مسکن پرداخت شود.

مهدیان با بیان اینکه برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‎دیده از سیل آمادگی داریم، بیان کرد: تسهیلات اعطایی و همچنین بلاعوض ویژه واحدهای مسکونی خسارت‎دیده آمده است اما مشکل بیمه‎ای موجب شده که در برخی واحدهای مسکونی امکان بازسازی آن را نداشته باشیم.

وی از شرکت‎های بیمه خواست هر چه سریع‎تر نسبت به کارشناسی و تعیین‎تکلیف واحدهای مسکونی سیل‎زده اقدام کنند و یادآور شد: مردم پای کار هستند و در صورتی که مسؤولان و بانک‎ها همکاری لازم را داشته باشند حداکثر تا پایان 6 ماهه نخست روند ساخت واحدهای احداثی به اتمام برسد و واحدهای مسکونی حداثی تحویل سیل‎زدگان شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه براساس برآوردهایی که تاکنون انجام شده سیل به بیش از 130 هزار واحد مسکونی کشور خسارت زد، بیان کرد: از این تعداد واحدهای آسیب‎دیده، 54 هزار واحد مسکونی تخریبی هستند که نیاز به نوسازی دارند و مابقی واحدهای تعمیری هستند.

ارسال نظر