شناسه خبر : 5692

پوشش بیمه کشاورزان در استان مرکزی ۸۵ درصد افزایش یافت

پوشش بیمه کشاورزان در استان مرکزی ۸۵ درصد افزایش یافت

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی این استان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۸۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، محمد صادق زهدی افزود: سه هزار و ۱۰۰ نفر از کشاورزان استان مرکزی سال گذشته از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این استان بهره‌مند شدند که تعداد این افراد در سال قبل از آن حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: با بهره‌مندی این افراد از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، اکنون ۵۶ هزار نفر از کشاورزان، قالیبافان، کارکنان نظام دامپزشکی و منابع طبیعی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه‌ها اکنون ۲۵ هزار نفر از سرپرستان خانوارها در روستاها و شهرهای این استان فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند که پوشش بیمه‌ای این افراد از برنامه‌های اولویت‌دار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در سال جاری است.

زهدی، تمدید بیمه‌ای افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در استان مرکزی را از دیگر برنامه‌های این صندوق در سال جاری عنوان کرد و افزود: ۷۵ درصد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی استان سال گذشته حق بیمه خود را تمدید کردند که افزایش ۱۰۰ درصدی این افراد از برنامه‌های مهم امسال است.

وی ساکنان روستایی و عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، قالیبافان، مهندسان نظام منابع طبیعی و کشاورزی، مهندسان دامپزشکی، رانندگان حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را از جمله مخاطبان و جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان عنوان کرد و گفت: جمعیت بین ۱۸ تا ۵۰ سال این مناطق می‌توانند سالانه با پرداخت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از خدمات این بیمه بهره‌مند شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان مرکزی یاد آور شد: اکنون به پنج هزار نفر مستمری بازنشستگی، چهار هزار نفر مستمری فوت و بازماندگان و ۵۰۰ نفر مستمری از کار افتادگی توسط صندوق بیمه اجتماعی این استان پرداخت می‌شود.

کشاورزان، روستاییان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند با ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه یا ۶۰ سال سن و ۱۵ سال سابقه و جوانان با پرداخت ۳۰ سال حق بیمه از خدمات بازنشستگی این بیمه بهره‌مند شوند.

ارسال نظر