شناسه خبر : 5677

مستمری روستاییان و عشایر سیل‌زده زودتر واریز می‌شود

مستمری روستاییان و عشایر سیل‌زده زودتر واریز می‌شود

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پرداخت مستمری فروردین ماه بیمه شدگان این صندوق که در مناطق سیل‌زده هستند، خبر داد و گفت: مقرر شده است به عنوان کمک به سیل‌زدگان این مستمری را زودتر واریز کنیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس ، سوگند سهیلی در مورد وضعیت روستاییان و عشایر بیمه شده که گرفتار سیل‌ شده‌اند گفت: روز گذشته جلسه‌ای با شورای مدیران در این خصوص داشتیم و نامه‌ای به استان‌هایی که درگیر سیل هستند ارسال کردیم و از ستاد بحران استانی خواهش کردیم که لیست مناطقی که درگیر سیل هستند را به ما بدهند و ما از طریق این آدرس به بیمه‌شده‌هایمان برسیم  و ببینیم که وضعیت به چه صورت است.

وی افزود: متاسفانه تا این لحظه اطلاعات به ما داده نشده و قرار شده تا پایان امروز اطلاعات بیمه شده‌های گرفتار در سیلاب را به ما بدهند و ما هم به IT بدهیم.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گفت: با داشتن اطلاعات آماری می‌توانیم به طور مثال بفهیم در شهرستان پلدختر چندنفر بیمه شده داریم یا در استان گلستان همه مناطق درگیر سیل نیستند و فقط برخی از روستاها درگیر هستند.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گفت: هر چه می‌شنویم و می‌بینیم الان همان چیزهایی است که در رسانه‌ها می‌گویند. منتها ما اگر بخواهیم قدمی برداریم قطعا براساس تکلیف آیین‌نامه‌مان طبق ماده 8 است.

سهیلی تصریح کرد: بعد از اینکه مراجع ذیصلاح مناطق سیل‌زده را مشخص کردند و به تأیید رساندند قانون مکلف کرده که ما آمار را به دولت بدهیم و دولت حق بیمه متعلقه‌ای که خود بیمه شده باید بپردازد یعنی آن 5 درصد را دولت به عهده بگیرد و بپردازد.

وی افزود: البته همه اینها منوط به این است که ستاد بحران استان‌ها که تحت‌نظر خود استانداری کار می‌کند ابتدا وارد عمل شوند و لیست این افراد را به ما بدهند.

مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر گفت: به هر جهت تکلیف ما معافیت اینها از پرداخت 5 درصدی حق بیمه‌شده‌شان است و این تکلیف از ما ساقط نمی‌شود. قطعاً ما به تکلیف مان در ماده 8 آیین‌نامه عمل خواهیم کرد منتها بعد از تأیید مراجع ذیصلاح.

سهیلی از پرداخت مستمری فروردین ماه بیمه شدگان این صندوق خبر داد و گفت: قرار شده به عنوان کمک به سیل زدگان این مستمری را زودتر واریز می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم که در صورت نیاز هرکمکی که بتوانیم به بیمه‌شدگانمان ارائه دهیم.

ارسال نظر