شناسه خبر : 5665

هزینه‌های بیمه سلامت در خراسان جنوبی ۲۰ درصد کاهش یافت

هزینه‌های بیمه سلامت در خراسان جنوبی ۲۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های بیمه سلامت با وجود مشکلات اقتصادی سال ۹۷ در استان نسبت به سال قبل از آن، حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، علی اربابی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: برای کاهش هزینه‌های بیمه سلامت اقدامات خوبی سال ۹۶ در استان با همکاری و مشارکت موسسه های طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، داروخانه ها و اطلاع رسانی درست انجام شد.

وی بیان کرد: اگر قرار است هزینه‌ای برای درمان پرداخت کنیم باید در جایگاه درست آن و بر مبنای نیاز درمانی مردم و نه بر مبنای منافع مالی پزشکان یا درخواست نادرست مراجعه کننده باشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: کاهش هزینه‌های بیمه سلامت هیچ گونه تنگنا یا مانعی برای خدمات رسانی مطلوب به مردم ایجاد نکرد فقط هزینه‌های اضافی حذف شد.

وی گفت: اقدامات مورد نیاز برای کاهش هزینه‌های اضافی بیمه سلامت امسال نیز با قوت مانند سال گذشته دنبال خواهد شد.

اربابی افزود: معتقدیم بحث درمان مردم به سمت بهینه شدن هنوز خیلی جا دارد و هدرفت منابع در این موضوع زیاد است لذا بیمه‌ها و سازمان‌هایی مانند بیمه سلامت در این زمینه خیلی می‌توانند کمک کنند.

وی اظهار داشت: رویکرد نظام جمهوری اسلامی، مجلس و دولت به سازمان بیمه سلامت فقط رویکرد بیمه‌ای نبوده بلکه این سازمان به نوعی سازمانی برای حمایت از مردم دیده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت محرومان هستند گفت: از ۴۷۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در استان حدود ۳۷۰ هزار نفر روستایی هستند که دفترچه‌های بیمه به صورت رایگان در اختیارشان قرار گرفته و از خدمات این سازمان بهره‌مند می شوند.

وی بیان کرد: براساس گزارش تهیه شده بیش از ۹۰ درصد مردم از خدمات بیمه سلامت احساس رضایتمندی کرده‌اند.

اربابی گفت: در بودجه سال ۹۸ بیمه شدگان کمیته امداد که خدمات درمانی را از همان نهاد دریافت می‌کردند به سازمان بیمه سلامت ملحق شدند.

ارسال نظر