شناسه خبر : 5660

تفاهم نامه بیمه‌ای برای سهولت در تجارت بازرگانان بین ایران و عراق منعقد می‌شود

تفاهم نامه بیمه‌ای برای سهولت در تجارت بازرگانان بین ایران و عراق منعقد می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تبادلات تجاری ۸ میلیارد یورویی بین ایران و عراق، بر لزوم امضای تفاهم نامه همکاری گمرکی و بیمه ای بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، فرهاد دژپسند در دیدار مشترک با معاون نخست وزیر، وزیر دارایی و وزیر برنامه ریزی عراق، با اشاره به توسعه همکاری‌های ایران و عراق اظهار داشت: اراده ما برای توسعه همکاری‌های اقتصادی جدی و بدون محدودیت بوده و امیدواریم در این حوزه نیز به مانند روابط سیاسی مستحکم دو کشور، شاهد همکاری‌های متنوع، گسترده، زیربنایی و بلند مدت باشیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق همچنین می‌توانند در بخش خدمات و تبادلات تجاری و خدمات بیمه‌ای، همکاری‌های زیربنایی و گسترده‌ای میان گمرک و بیمه‌های مرکزی دو کشور داشته باشند.

دژپسند گفت: تبادلات تجاری ایران با عراق حدود ۸ میلیارد یورو است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این رقم ۲ برابر خواهد شد.

وی در خصوص همکاری‌های بیمه‌ای دو کشور با اشاره به لزوم ایجاد تفاهم نامه همکاری بیمه‌ای بین تجار دو کشور اظهار داشت: معتقدم با این حجم تجارت، ما نیازمند یک تفاهم نامه بیمه‌ای برای سهولت در تجارت بازرگانان دو کشور هستیم.

در ادامه این دیدار، «فواد محمدحسین»، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی جمهوری عراق با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار و نیز مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: در سفر نخست وزیر عراق به ایران ۹ وزیر و تعدادی از تجار برای برطرف سازی مشکلات تجاری وی را همراهی کردند.

وزیر دارایی عراق افزود: این سفر بیشتر برای حل مشکل تجاری و موانع اقتصادی از جمله موانع پولی و بانکی، گمرکی و بیمه‌ای ترتیب داده شده است.

 


 

ارسال نظر