شناسه خبر : 5653

مستمری سیل‌زدگان سه برابر پرداخت می‌شود

مستمری سیل‌زدگان سه برابر پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی با ضمانت آسان، جبران خسارات وارده از طریق بیمه و جبران بخشی از خسارات وارده از طریق پرداخت کمک بلاعوض یا تهیه لوازم منزل از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان آسیب‌دیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ،پیمان ترکمانه ، با اشاره به بارش‌های سنگین در استان و وارد آمدن خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی مددجویان، عنوان کرد: کلیه خانواده‌های تحت حمایت که در بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر دچار آسیب و زیان شده‌اند، برای رسیدگی و پیگیری به ادارات این نهاد و مددکار مربوطه مراجعه کنند و موضوع را اطلاع دهند.

وی ادامه داد: تمامی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به‌منظور جبران خسارات احتمالی، مشمول بیمه حوادث از سوی یکی از شرکت‌های بیمه‌گذار هستند و در صورت خسارت‌دیدگی تا زمان حضور ارزیاب بیمه از ایجاد تغییر فیزیکی در خسارت وارده امتناع کنند.

ترکمانه همچنین با بیان اینکه بنا به دستور رئیس کمیته امداد کشور مستمری آسیب‌دیدگان از سیل، سه برابر پرداخت خواهد شد، گفت: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی با ضمانت آسان، جبران خسارات وارده از طریق بیمه و جبران بخشی از خسارات وارده از طریق پرداخت کمک بلاعوض یا تهیه لوازم منزل از دیگر خدمات این نهاد به مددجویان آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت‌هایی که در طرح‌های اشتغال اعم از محل نگهداری دام‌ها، دام‌ها، احشام و مزارع کشاورزی وارد شده نیز جبران می‌شود، افزود: بسته حمایتی از طرح‌ها شامل مهلت یک‌ساله بازپرداخت وام‌ها برای طرح‌های اشتغال آسیب‌دیده، پرداخت وام مجدد به طرح‌های نیازمند تجدید سرمایه و در حد امکان کمک به جبران خسارت از طریق پرداخت‌های بلاعوض انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: پس از تعیین و تأیید میزان خسارت مسکن روستایی و شهری از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشخیص نهایی میزان خسارت، با هماهنگی این نهاد اقدام به تشکیل پرونده می‌شود تا مراحل بعدی طی شود.

وی در این رابطه اضافه کرد: ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای بازسازی کامل مسکن و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت پیش‌بینی‌شده است که به مددجویان پرداخت شود.

ترکمانه در پایان یادآور شد: منازل با خسارت جزیی نیز مشمول دریافت تسهیلات ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی از سوی دولت هستند و این نهاد نیز با توجه به شرایط و اقتضای خانواده‌ها کمک‌های مالی به آنها انجام می‌دهد.

 

 


 

ارسال نظر