شناسه خبر : 5623

۱۴۴ هزار خانوار فاقد بیمه در اولویت صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان غربی قرار دارند

144  هزار خانوار فاقد بیمه در اولویت صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان غربی قرار دارند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: ۸۵ هزار و ۹۸۶ خانوار این استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی و مستمری آن بهره مند شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا ، یونس معزز بیان کرد : ۲ هزار و ۶۹۰ خانوار از ساکنان مناطق روستایی و عشایری نیز از مزیت‌های بازنشستگی و کارافتادگی این بیمه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ۱۴۴ هزار خانوار فاقد بیمه در آذربایجان غربی شناسایی شده است و تحت پوشش قرار دادن این تعداد در طول مدت سه سال آتی در اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارد.

وی اعلام کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین اهداف صندوق بیمه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: ۱۰۳ کارگزاری فعال بیمه‌ای در سطح استان فعال است و هر فرد می‌تواند با مراجعه به این دفاتر و با پرداخت مبالغی بین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تا ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به صورت سالانه خود را بیمه کند.

وی بیان کرد: روستاییانی که توانایی پرداخت این حق بیمه را ندارند می‌توانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی در ۲ قسط پرداخت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: روستاییان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه و در سن بعد از ۶۵ سالگی، بازنشسته محسوب می‌شوند و هرماه مستمری می‌گیرند.

معزز بیان کرد: مشاغل ۲۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

وی ادامه داد: مشاغل زیربخش دامپزشکی، مکانیزاسیون، صنایع تبدیلی و تکمیلی، امور دام، منابع طبیعی و تولیدات گیاهی از جمله مشاغلی هستند که می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه نیازمند بیمه اجتماعی هستند، اضافه کرد: اقشار آسیب پذیری چون روستاییان و کشاورزان از اولویت و ضرورت بیشتری برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه برخوردار هستند.

 

 

 

 


 

ارسال نظر