شناسه خبر : 5499

۱۱ هزار بیمار خاص تهرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۱۱ هزار بیمار خاص تهرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی از طریق مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا ، کوروش فرزین با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده در استان تهران تحت پوشش این اداره کل هستند، بیان کرد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده در بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند. همچنین حدود یک میلیون نفر از بیمه‌شدگان در صندوق کارکنان دولت هستند که حق بیمه پرداخت کرده و حدود ۴۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان روستایی هستند که حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی به ۳۵ هزار پرونده بستری به طور متوسط در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۳بیمارستان در سطح استان تهران طرف قرارداد با سازمان هستند که از این تعداد ۵۳ بیمارستان دانشگاهی و حدود ۵۰ بیمارستان خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی است. همچنین ۵۶ بیمارستان خصوصی غیر طرف قرارداد در استان تهران وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: از میان بیمه‌شدگان سازمان تنها در بیمه‌شدگان روستایی سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می‌شود. پنج گروه از بیماران خاص خدمات دارویی و درمانی مرتبط با بیماری خود را به صورت رایگان و یا با فرانشیز کاهش یافته دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در استان تهران ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی از طریق مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: از حدود سه سال پیش اتباع خارجی در دو گروه آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. سرانه بیماران خاص از آنجایی که جزو گروه آسیب‌پذیر هستند، به طور کامل از طریق وزارت کشور پرداخت شده و گروه غیرآسیب‌پذیر سرانه کامل را مشخصا با رعایت بعد خانوار پرداخت می‌کنند.

 


 

ارسال نظر