شناسه خبر : 5484

بیمه محصولات کشاورزی، با قیمت محصول همخوانی ندارد

بیمه محصولات کشاورزی، با قیمت محصول همخوانی ندارد

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع طیور ایران ضمن بیان اینکه صنعت مرغداری زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، گفت به دلیل نوسانات شدید قیمت مرغ در سال جاری قیمت بیمه تغییر چندانی نکرده است.

چابک آنلاین _بهاره تاجرباشی ، مهدی معصومی اصفهانی در گفت و گو با چابک آنلاین بیان کرد: صنعت مرغداری را صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیمه می‌کند و درصد مشخصی را از خود مرغدارها می‌گیرند و مابقی را دولت پرداخت می‌کند.

وی، درمورد کاستی‌های بیمه محصولات کشاورزی گفت:  مشکلات زیادی وجود دارد، به عنوان مثال بعضی از موارد مانند افت تولید بیمه نمی‌شود و یا مبلغ بیمه به اندازه قیمت واقعی محصول نیست، دلیل آن هم این است که در مقاطع مختلف قیمت محصولات فرق می‌کند اما بیمه‌ها خیلی تغییر نکرده‌اند و در حال حاضر قیمت مرغ تقریبا دو برابر سال گذشته اما بیمه تغییری نکرده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع طیور ایران تاکید کرد: یک بیمه کامل و جامع که اصلا در ایران وجود ندارد و بیمه‌ها تنها قسمتی از موارد را پوشش می‌دهند و هنوز بیمه‌ای که بتواند همه ریسک‌ها را پوشش دهد تعریف نشده است.

معصومی اظهار کرد: دولت نپذیرفته  که بیمه‌های بازرگانی در این حوزه وارد شوند، اگر شرکت‌های بیمه  وارد شوند می‌توانند رقابت کنند و خدمات بیشتری ارائه بدهند. هر چند که در حال حاضر یک بیمه استاندارد وجود دارد اما خسارت‌ها دیر پرداخت می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع طیور ایران گفت: ممکن است این اختیار در بیمه‌های بازرگانی باشد اما در بخش کشاورزی هیچ گونه اختیاری وجود ندارد و یک دستورالعملی از طرف دولت می‌آید و هیچ کس نمی‌تواند آن را کم یا زیاد کند.

به گفته معصومی خسارت دریافتی در برابر حق بیمه پرداختی عادلانه است، زیرا بخشی از حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

 

 

ارسال نظر